FreshRecruitment
Focus Jumbo op marges, reorganiseren, acties en innovatie
Binnen Jumbo moeten de komende tijd harde keuzes worden gemaakt. Keuzes over de marges, het hoofdkantoor, promobeleid en het terugwinnen van terrein op Albert Heijn.
Binnen Jumbo moeten de komende tijd harde keuzes worden gemaakt. Keuzes over de marges, het hoofdkantoor, promobeleid en het terugwinnen van terrein op Albert Heijn.
De herpositionering van de Lidl-formule valt straks ook terug te zien in uitingen in de winkels. Of de discounter hiervoor een ombouwoperatie gaat uitvoeren, is nog onduidelijk.
Lidl herpositioneert de formule in alle 31 Europese landen waar het bedrijf actief is. Zo lanceert Lidl in Nederland na 28 jaar een nieuwe slogan.
Jumbo is ruim 10 maanden na de lancering van het merk Jumbo's 'heel tevreden' over het merk. Inmiddels liggen zo'n 370 Jumbo's-producten in de schappen. Wel wordt het design de komende tijd geoptimaliseerd. 'In sommige segmenten mag het duidelijker, iets meer eenheid in uitstraling en herkenbaarheid voor de klant', zegt directeur category management Tim Hehenkamp.
Als het aan commercieel directeur Michael van den Hurk van Van Tol Retail ligt, schieten Coops de komende jaren overal in Nederland als paddenstoelen uit de grond. Hij mikt op tientallen winkels in dorpen en in buurten van steden. De eigenaar van het handels- en supermarktbedrijf verwacht dat de kracht van het merk en de focus op kosten de supermarkten zullen laten renderen.
De familie Kat is gestart met een nieuwe fase in de uitrol van de groene Dekamarkt-formule. Om zo meer eenheid aan te brengen in het winkelbeeld. Dat is hard nodig, want het winkelbestand van de supermarktketen heeft momenteel veel weg van een lappendeken.
Ceo Ruud van Munster is net twee maanden aan de slag bij Spar, commercieel directeur Chantal de Rijk-Bex nu ruim een jaar. In een uitgebreid interview met Distrifood praat het leidersduo onder meer over de financiële uitdagingen, het nieuwe City-high-trafficconcept, de buurtwinkels, de gemakskoers en de strategie voor de toekomst. 'Uiteindelijk moet het verdienmodel interessant genoeg zijn voor ondernemers om te blijven ondernemen,' stelt Van Munster.
Als mede-investeerder in Hema, maakt Jumbo-familie Van Eerd de comeback van Hema van dichtbij mee. Hema is weer écht Hema. Zijn er voor het kwakkelende Jumbo, dat laveert tussen prijsgeruststelling en prijspromotie, lessen te trekken uit dit succesverhaal? Om terug te keren naar 'Jumbo zoals Jumbo bedoeld is'?
Spar nam afgelopen tijd City-winkels op de schop. De keten wil zich met hip en verrassend assortiment meer richten op Gen Z.
Dekamarkt is begonnen met een nieuwe fase in de uitrol van de Groen-formule. De laatste versie van het concept is te zien in Assendelft en Haarlem. Meer winkels volgen.