Alles over Formulestrategie

Foto: Liesbeth Dingemans

Eerste grote interview Jim Zwanenburg (Vomar): 'Verslaan de markt weer'

Sinds april staat er weer een Zwanenburg aan het roer van familiebedrijf Vomar. Onder leiding van Jim Zwanenburg, zoon van medeoprichter Cees, maakt de A-merkendiscounter een groeispurt door, waardoor inmiddels de 100e winkel is geopend. 'Vomar groeit autonoom in 2024 harder dan de markt en met de pas geopende winkels groeien we nog weer wat sneller.'

Foto: Distrifood

Plus en huismerk G'woon in race slechtste slogan

Plus en G'woon zijn in de race voor de slechtste slogan van 2024.

Distrifood-redacteur Maurice de Jong

Hand Aart van Haren zichtbaar in verkoopgolf Plus

Plus neemt zijn winkelnetwerk onder de loep, met een kleine verkoopgolf als gevolg. De formule verkocht de afgelopen maanden vestigingspunten aan Nettorama, AH-multifranchiser Europa Have en Vomar. Daarmee is de hand van topman Aart van Haren zichtbaar. Hij wil van Plus weer een efficiënte, renderende machine maken. Wat opvalt, is dat sommige van de verkochte winkels nog maar kort geleden zijn verbouwd. En hoe zit het eigenlijk met Plus-ondernemers die in de rij staan voor een extra winkel?

Foto: Distrifood

Albert Heijn vernieuwt diepvriesassortiment

Albert Heijn vernieuwt de komende tijd het diepvriesassortiment.

Distrifood-redacteur Bart Lelieveld

Aldi is cult, maar daarin schuilt ook een groot gevaar

Lidl en Aldi worden vaak in een adem genoemd, maar de afstand tussen de twee Duitse discounters groeide de afgelopen jaren almaar verder.

Voorzitter Pim Meijer van de Spar Detaillisten Coöperatie (links) en Spar-multifranchiser Ismail Abdel Rahman. Foto: Distrifood

Spar-voorzitter Meijer gelooft in koers, hulp voor winkels in nood

De foodservicestrategie van Spar werkt en zorgt voor groei. Dat sommige ondernemers hiermee worstelen vanwege de soms stevige investeringen, erkent voorzitter Pim Meijer van de Spar Detaillisten Coöperatie. Maar het is de enige weg die Spar kan bewandelen om te overleven in roerige tijden. 'Zonder wrijving geen glans.'

Jan Willem Hilbron (Albron) en Arij Boon (Boon Food Group). Foto: Albron

Boon en Albron lanceren supermarktconcept in Center Parcs

Boon Food Group en Albron exploiteren samen een nieuw supermarktconcept in de Nederlandse Center Parcs-parken.

Foto: Jumbo

Vraagtekens bij Jumbo's-merk: 'Reclamewetten met voeten getreden'

Merkexperts en deskundigen zetten vraagtekens bij het vorige week geïntroduceerde Jumbo's-merk van de gelijknamige supermarktketen. Ze vragen zich af of het merk herkenbaar genoeg is en of klanten snappen waar het voor staat.

Foto: Koos Groenewold.

Opvallendste elementen van Plus Pater: 'Perfect voor online'

Na jaren van voorbereiding konden Aart en Marion Pater eindelijk hun flink verbouwde Plus in Harskamp heropenen. De winkel is niet alleen een stuk groter, ook prijkt er een groot magazijn achter de zaak. Wat maakt deze volledig gerenoveerde supermarkt zo bijzonder?

Foto: Koos Groenewold

Eerste foto's: Plus lanceert 2.5-formule in Harskamp

Plus toont vandaag voor de eerste keer de 2.5-formule in de heropende winkel van ondernemerspaar Aart en Marion Pater in Harskamp.