Grow Recruitment
'Koffiebeleid Plus moet norm worden in de branche'
Fairtrade Nederland roept alle supermarktketens in Nederland op om Plus te volgen wanneer het gaat om huismerkkoffie.
Fairtrade Nederland roept alle supermarktketens in Nederland op om Plus te volgen wanneer het gaat om huismerkkoffie.
Plus introduceert de zogeheten Kartrekkers. Het gaat om biologische en fairtrade-producten die volgens Plus 'verkocht worden voor een normale prijs'.
Plus betaalt over het afgelopen jaar een recordbedrag van $2,15 miljoen aan Fairtrade. De supermarktketen roept andere retailers op om hun voorbeeld te volgen.
UTRECHT - Tijdens de Fairtrade Week doneerden Plus en Coop voor elke verkochte kilo bananen €0,15 aan een klimaatproject in Colombia. Bananenboeren varen er wel bij.
UTRECHT - Keer op keer weet Plus het beste MVO Rapport te overleggen van alle supermarkten. Alleen vorig jaar moest de eerste plaats aan Poiesz overgelaten worden, maar verder besteeg Plus sinds 2015 steevast de bovenste trede. Dit jaar opnieuw. Wat is het geheim van Plus, dat Fairtrade en biologisch hoog in het vaandel heeft? 'We willen echt die stap zetten naar een duurzame toekomst en om dat te realiseren leggen we het verschil voor biologische zuivel zelf bij.'
UTRECHT - Plus draagt dit jaar een recordbedrag af aan Fairtrade-premie.
UTRECHT - Plus verduurzaamt chocolade van het huismerk verder en introduceert vier repen met chocolade uit Tony's Chocolonely Open Chain.
AMSTERDAM - Online supermarkt Crisp schakelt de tussenhandel uit bij de inkoop van bananen. Het bedrijf koopt voortaan rechtstreeks in bij een coöperatie in Ecuador.
UTRECHT - De verkopen van producten met het Fairtrade-keurmerk stegen in Nederland vorig jaar met 11 procent.
UTRECHT - Plus verkoopt nu 10 jaar lang fairtrade-huismerkproducten. Het begon met de verkoop van fairtrade-bananen en inmiddels bestaat het assortiment uit ruim 400 producten.