Alles over Eiwitten

Foto: Ronald Hissink

Omzet peulvruchten stijgt door eiwittransitie

De populariteit van peulvruchten neemt in rap tempo toe. Kwam de gezamenlijke omzet in supermarkten in 2019 nog uit op €79.845.444, inmiddels...

Foto: Ronald Hissink

Sportvoeding kent imposante opmars

De omzetten van sportvoeding groeien in het supermarktkanaal explosief. Proteïnedesserts en -drinks zijn booming. Ook de populariteit van sportrepen...

Foto: Albert Heijn

Albert Heijn ziet plantaardige lijn Terra groeien

Het assortiment dat valt onder AH Terra is een jaar na de introductie gegroeid van 200 naar 250 producten.

René van der Zel in zijn kantoor in het pand van XXL Nutrition in Deurne. Foto: Koos Groenewold

Interview: Hoe XXL Nutrition via ondernemers de supermarkt verovert

XXL Nutrition maakt al jaren een opmars in de supermarkt. Oprichter René van der Zel vertelt in gesprek met Distrifood over de succesvolle strategie...

René van der Zel op het hoofdkantoor van XXL Nutrition in Deurne. Foto: Koos Groenewold

XXL Nutrition maakt opmars in supermarkt: deal met Dirk en Picnic

XXL Nutrition ligt binnenkort met 15 producten in alle winkels van Dirk. Ook Picnic heeft het Nederlandse sportvoedingmerk per 1 augustus opgenomen...

Foto: Ronald Hissink

Verkoop sportvoeding stijgt hard, Jumbo rolt schap uit

Jumbo wil de zogeheten 'sportmeter' uitbreiden naar nog te verbouwen winkels. Het eigen merk sportvoeding is nu nog in ongeveer de helft van de...

Eiwitten in vleesvervangers zijn plantaardig. Foto: Bert Jansen

Helpt de eiwithype bij het halen van de duurzaamheidsdoelen?

Vlees, vis en zuivel inruilen voor vleesvervangers, bonen en vegan zuivelvarianten. Of de omslag van dierlijk naar plantaardig de komende jaren een...

Foto: Distrifood

Wakker Dier maant Vomar mee te doen met eiwittransitie

Wakker Dier lanceert een radiocommercial waarin de dierenwelzijnsorganisatie Vomar vraagt meer werk te maken van plantaardig. Vomar benadrukt zijn...

Foto: Superunie

Superunie lanceert 19 plantaardige zuivelproducten

Superunie heeft sinds kort een range plantaardige zuivelproducten van Melkan in de schappen liggen.

Trade marketing manager Caroline van Hecke-Swart en channel & category development manager Mirjam van Es: ‘Met innovaties zoals Optimel Proteïne maken we proteïne toegankelijk voor een brede doelgroep.’

Optimel Proteïne: 'De belangrijkste innovatie van dit jaar in zuivel+'

FrieslandCampina lanceert Optimel Proteïne, eiwitrijke drinkyoghurts en yoghurtvariaties in vier verrassende smaken, gericht op een brede doelgroep....