Alles over Eiwitten

Trade marketing manager Caroline van Hecke-Swart en channel & category development manager Mirjam van Es: ‘Met innovaties zoals Optimel Proteïne maken we proteïne toegankelijk voor een brede doelgroep.’

Optimel Proteïne: 'De belangrijkste innovatie van dit jaar in zuivel+'

FrieslandCampina lanceert Optimel Proteïne, eiwitrijke drinkyoghurts en yoghurtvariaties in vier verrassende smaken, gericht op een brede doelgroep....

Eiwitten in vleesvervangers zijn plantaardig. Foto: Bert Jansen

Supermarkten verkopen 40 procent plantaardige eiwitten

ZEIST - 40 procent van de eiwitten die in supermarkten worden verkocht, zijn plantaardig. Dat blijkt uit de gegevens die zes retailketens delen.

Liesbeth Dufornee, Head of Category Development en Rebecca Aalbers, Senior Brand Manager Ambient Benelux.

Bonduelle versnelt eiwittransitie met verrassende peulvruchten

Bonduelle introduceert vier nieuwe soorten moderne peulvruchten. Verrassende varianten die Nederland helpen in de steeds belangrijker wordende...

Campagne-beeld

Plus, Lidl, Ekoplaza en AH zetten bonen in de spotlights

WAGENINGEN - Plus, Lidl, Ekoplaza en Albert Heijn brengen bonen vanaf 3 februari onder de aandacht via aanbiedingen. Zowel in winkels als online.

In de nieuwe HAK-campagne laat Elise Schaap zien waarom je nieuwe pakjes van HAK moet gebruiken.

Nieuwe verpakking moet boost geven aan peulvruchtenconsumptie: HAK-in-PAK zet in op...

Met een nieuwe productlijn wil HAK een volgende impuls geven aan de consumptie van peulvruchten en het moderniseren van de categorie. HAK-in-PAK is...

Foto: Distrifood

Lidl Nederland scherpt plantaardige eiwit-doelstelling aan

HUIZEN - In 2030 wil Lidl dat 60 procent van de verkochte eiwitten van plantaardige afkomst is en niet meer dan 40 procent dierlijk. Dat is een...

Foto: Website Wakker Dier

Wakker Dier laakt Jumbo en prijst Albert Heijn in radiospotje

AMSTERDAM - Actiegroep Wakker Dier laakt Jumbo in een radiocommercial. In tegenstelling tot Albert Heijn zou Jumbo te weinig werk maken van het...

Foto: Distrifood

Vleesbedrijven op zoek naar nieuwe rol ten tijde van eiwittransitie

Het is voor vleesbedrijven lastig zich te positioneren in een tijd waarin gesproken wordt over minder vleesconsumptie. Toch valt het heel erg mee met...

Foto: ANP

Veel dubieuze claims rond eiwithype, waarschuwt NVWA

DEN HAAG - De helft van de claims die producenten van eitwitrijke producten doen, klopt niet. Dat stelt de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit...

Foto: ANP

'Businessmodel van vleesvervangers moet op de schop'

DEN HAAG - Als vooral de kleinere fabrikanten van vleesvervangers successen willen boeken in de supermarkt, dan moet hun businessmodel radicaal...