FreshRecruitment
Quirine De Weerd (Lidl) wint mvo-manager van het jaar
Quirine de Weerd, hoofd duurzaamheid bij Lidl Nederland, is verkozen tot mvo-manager van het jaar.
Quirine de Weerd, hoofd duurzaamheid bij Lidl Nederland, is verkozen tot mvo-manager van het jaar.
Inkoopalliantie EMD (Superunie) gaat in zee met de Alkmaarse ketenspecialist ImpactBuying. Dit om beter te voldoen aan de steeds strengere Europese ESG-wetgeving.
Vomar en zusterbedrijf Hoorne Vastgoed hebben de nieuwe Solar Carport bij het distributiecentrum in Alkmaar geopend.
Categoriegroei en verduurzaming, dat zijn de kernpunten in de strategie en categorievisie van Cloetta. Grote merken als Red Band, Venco, Sportlife en The Jelly Bean Factory zullen die groei ondersteunen. Verdere stappen in duurzaamheid helpen de retailer bij zijn Scope 3 CO2-reductie.
Bijproducten van de producenten van vlees, vleeswaren en vleesproducten zijn waardevolle ingrediënten in allerlei voedingsproducten voor consumenten. Dit draagt volop bij aan de circulariteit van de voedingssector. Dat zouden best meer mensen mogen weten, zeggen producenten van dierlijke eiwitten en vetten. 'De producten zijn voedzaam én duurzaam.'
Hoewel het aandeel biologisch groeit in Nederland, ligt er nog een uitdaging om het écht gangbaar te maken. De Smaakspecialist zet zich daarom actief in voor deze transitie, door duurzame producten toegankelijker te maken, het consumentenbewustzijn te vergroten en samen te werken met retailers en beleidsmakers. 'Zodat biologisch niet langer de niche is, maar de norm.'
Toenemende internationale concurrentie, stijgende kosten door inflatie en de noodzaak om over te stappen naar een circulaire economie. Hoe kunnen retailers in deze veranderende markt hun positie versterken? Ashkan Danaei, Sales Director bij Tetra Pak, legt uit hoe bedrijven het hoofd kunnen bieden aan deze uitdagingen door te focussen op innovatie.
Albert Heijn krijgt het certificaat B Corp, een onderscheiding voor bedrijven die naast winst sociale en ecologische impact nastreven.
Supermarkten en fabrikanten wachten nog zware jaren. Klimaatverandering beïnvloedt beschikbaarheid van verse producten, personeelskrapte blijft en ook de duurzaamheidseisen vanuit de overheid wegen zwaar. Toch heeft de fmcg-branche genoeg ideeën hoe deze problemen te tackelen, bleek tijden het jaarlijkse EFMI Nationale Verscongres.
De Europese Rekenkamer onderzocht etiketten van levensmiddelen en concludeert dat deze vaak verwarrend zijn in plaats van verhelderend.