FreshRecruitment
Henkel boekt fors meer winst, maar rekent op trage start dit jaar
De omzet van fmcg-abrikant Henkel is vorig jaar autonoom met 2,6 procent gestegen. De operationele winst nam met 21 procent toe tot €3,1 miljard.
De omzet van fmcg-abrikant Henkel is vorig jaar autonoom met 2,6 procent gestegen. De operationele winst nam met 21 procent toe tot €3,1 miljard.
Drogmetica heeft sinds de covidjaren een nieuwe dimensie gekregen. Er is meer aandacht voor gezondheid en preventie. Zelfzorg heeft een boost gekregen, hoewel de omzet nu iets terugloopt. Binnen het grootste segment, pijnstillers, is sprake van een stijging in afzet en omzet. Meer beautyrituelen vinden nu thuis plaats.
Televisieprogramma Kassa concludeert dat boodschappen doen over de grens met Duitsland nog goedkoper is dan gedacht. Dat blijkt uit een steekproef met drogmetica van A-merken.
Fabrikant Procter & Gamble zag de verkopen in het laatste kwartaal van 2024 stijgen. Consumenten kopen weer meer en duurdere producten, ziet het Amerikaanse concern.
De trend dat steeds meer supermarktondernemers een drogisterij integreren in hun winkels zet door. Het is een goede manier om de uitgaven per klant te verhogen en meer marge binnen te trekken, stelt franchiseorganisatie De Nationale Franchisegids.
Voormalig Etos-baas Sebastiaan de Jong is de nieuwe baas van parfumerieketen Douglas in Nederland en België. Hij volgt in die functie Willem Duthler op. Duthler verlaat het bedrijf volgende maand om persoonlijke redenen.
DEN HAAG - De kwaliteit van tandpasta in de supermarkt valt tegen. In een test van de Consumentenbond voldoen weinig tandpasta's aan alle eisen en degene die dat wel doet, heeft een mogelijk kankerverwekkende stof als ingrediënt.
LEUSDEN - In de aanloop naar het Industributie-onderzoek publiceert Distrifood tien podcast-afleveringen. Daarin komen de genomineerden in de verschillende categorieën aan het woord.
ZEIST - De Franse supermarktketens Auchan en Intermarché, normaliter rivalen, willen gezamenlijk alle winkels van Casino overnemen.
ZEIST - Lidl giet op het hoofdkantoor in Neckarsulm de marketing in een nieuw jasje en heeft daarvoor een topmanager aangetrokken. Flink wil zijn trouwste klanten via abonnementen aan zich binden.