Alles over Deloitte

Deloitte: Inflatie veroorzaakt opmerkelijke verschuivingen bij boodschappen doen
MAASTRICHT - De torenhoge inflatie van de afgelopen anderhalf jaar heeft het consumentengedrag bij boodschappen doen op een groot aantal manieren...

Online: Klantenkring groeit, marktaandeel daalt
MAASTRICHT - Het aandeel van online in de supermarktomzet is na enkele jaren van stevige groei ineens aan het dalen. Het is de vraag of dit een...

Deloitte: Tweederde klanten past koopgedrag aan
MAASTRICHT - Onder invloed van de foodinflatie heeft tweederde van de klanten zijn koopgedrag aangepast. Klanten jagen meer op aanbiedingen en...

Consument toont weinig vertrouwen in info super over gezondheid
AMSTERDAM - De meerderheid van de Europese consumenten wil steeds meer weten over gezonde voeding, maar ze zien supermarkten niet als meest...

Gebruik supermarkt-apps stijgt explosief
MAASTRICHT - Het percentage Nederlanders dat tenminste één supermarkt-app gebruikt, is in twee jaar tijd meer dan verdubbeld. De app van Albert Heijn...

Deloitte: Corona raakt totale supermarkt
MAASTRICHT - De invloed van de coronacrisis op supermarktklanten is mogelijk nog intenser dan gedacht. 'Klanten winkelen, eten en denken nu heel...

Ahold: 'Klant vertrouwt data toe aan super'
ROTTERDAM - Ruim 63 procent van de Nederlanders vertrouwt supermarkten zijn persoonlijke data toe.

13 consumententrends uit Deloitte-onderzoek
TIEL - Accountantsbureau Deloitte heeft de resultaten van zijn grootschalige consumentenonderzoek gepresenteerd. Distrifood las het onderzoek, sprak...

Webklant wil wel koelbox naast de deur
MAASTRICHT - Veel klanten die weleens online boodschappen doen, zien wel iets in een koelbox bij de deur. Een huissleutel voor de bezorger is voor...

Top Tien: secundaire supermarkten
MAASTRICHT - Albert Heijn is met grote voorsprong marktleider in Nederland en is ook de voornaamste primaire supermarkt voor Nederlandse consumenten....