Alles over De Top 2019

Martin Kok en Anita Verdonk van Cooks CrossOver Communicatie: ‘Het beste commerciële resultaat wordt bereikt als de inspanningen van alle partijen optimaal op elkaar aansluiten’.

Cooks CrossOver Communicatie verbindt fabrikant, retailer én shopper

Communicatiebureaus zijn er in vele soorten, maar er is er maar één dat zich richt op het complete commerciële veld. Cooks CrossOver Communicatie in Dordrecht wil nadrukkelijk de fabrikant, retailer én shopper met elkaar verbinden. Een strategie die in een grote behoefte voorziet.

Trade marketing directeur Dieuwer van Staveren (r) en directeur sales & trade marketing Menno Oosterhoff (l).

2018 was een transformatiejaar voor FrieslandCampina

FrieslandCampina investeert volop in merken, duurzaamheid en het versnellen van innovaties. Dit levert een verantwoord geproduceerd productaanbod op, vertellen trade marketing directeur Dieuwer van Staveren en directeur sales & trade marketing Menno Oosterhoff.

Commercieel directeur Marjolijn Niggebrugge van Nestlé Nederland verwacht voor 2019 250 introducties: innovaties en renovaties.

2019 gaat flinke groei brengen voor Nestlé

De visie en missie van de multinational Nestlé is al door oprichter Henri Nestlé opgesteld. Die missie is nog steeds bepalend voor het beleid en dus ook voor de keuzes die het bedrijf maakt voor 2019.

Volgens Jeroen van Vliet is suikerreductie een belangrijk aspect voor zowel Coca-Cola als voor de consument.

Coca-Cola kiest voor dialoog

Tijdens 'OPEN 2018' heeft Coca-Cola voor de tweede maal in sessies met klanten, experts, maatschappelijke organisaties en andere stakeholders van gedachten gewisseld. Dat levert waardevolle informatie op over grote issues waar de marktleider aan werkt: plastic, verpakkingen en de caloriereductie.

Karolina Swoboda weet hoe ze medewerkers binnen moet houden. ‘Heet je medewerkers op een goede manier welkom.’

OTTO Work Force: kwaliteit en kwantiteit personeel op peil houden

Het internationale aanbod van arbeid komt de komende jaren verder onder druk te staan, voorspelt Karolina Swoboda van OTTO Work Force. Om die druk te weerstaan neemt het bedrijf diverse initiatieven om de kwaliteit en de kwantiteit van het personeel op peil te houden.

Philip den Ouden (links) en Jerry Tracey: ‘We moeten ervoor zorgen dat we een gemeenschappelijke digitaal spreken’.

Fresh Upstream: oerwoud aan informatie moet ontgonnen worden

Door steeds verder terug in de keten te gaan en data op dezelfde wijze te structureren en uit te wisselen wordt de transparantie in de keten versterkt. Daarom is samenwerkingsplatform Fresh Upstream opgericht om het gebruik van informatiestandaarden in de versketen te stimuleren.

Volgens Denis Gayout wil Bel Nederland samen met de retail laten zien dat er veel momenten zijn waarop je van kaas kunt genieten.

Bel Nederland ziet de potentie van kaas als snack

De categorie snacken tussendoor groeit, ziet Bel Nederland. Kaassnacks kunnen hierin een belangrijke rol spelen. General manager Benelux Denis Gayout: 'Met onze A-merken gaan we de Nederlandse consument -kaas-eter pur sang!- nog meer inspireren en de categorie kaas weer laten groeien.'

Fred van Beek is oprecht trots op wat Unilever doet. ‘Omdat het daadwerkelijk waarde toevoegt voor zowel de consument als de retail.'

Unilever groeit met relevante innovaties

In de vijftien jaar dat VP Sales Fred van Beek werkzaam is bij Unilever, is het concern meer en meer vanuit trends gaan ontwikkelen, blikt hij terug. Inmiddels vormen innovaties - 250 tot 300 per jaar - 15 procent van de omzet.

Murk Spits: ‘Vrumona is een missiegestuurde onderneming geworden’.

Vrumona: van bescheiden challenger naar mentaal leider met passie

In 2015 is definitief het roer omgegooid bij Vrumona en is de ambitieuze weg ingeslagen om de categorie Frisdranken gezonder te maken. Als eerste fabrikant heeft Vrumona de nek uitgestoken op het thema gezondheid. De bescheiden challenger heeft zich sindsdien getransformeerd in een mentaal leider binnen de categorie.

Jan-Peter Müller is positief over de toekomst. ‘In deze branche worden er door producenten en retailers elk jaar zulke mooie stappen gezet, waardoor de hele branche steeds mooier en beter wordt.’

Müller Fresh Food Logistics ontzorgt steeds verder

De wereld van de logistiek heeft het niet makkelijk. Er zijn nogal wat punten waarop de uitdagingen op zijn zachtst gezegd 'groot' zijn. Toch heeft Müller Fresh Food Logistics (MFFL) een intensief jaar achter de rug, met enkele mooie stappen. De plannen voor 2019: 'Rustig doorgaan.' Hoe kan het ook anders.