Alles over Daan Heijink

Distrifood-hoofdredacteur Daan Heijink

Ongezond aanbod blijft, want supers zijn bang voor afvloeiing

Distrifood-hoofdredacteur Daan Heijink denkt dat supermarkten grote stappen op gezondheidsvlak zoals het terugschroeven van reclames voor slechte producten, niet durven te zetten. Angst voor afvloeiing regeert.

Distrifood-hoofdredacteur Daan Heijink

Een brandbrief van Spar-ondernemers: onze aanpak

Distrifood-hoofdredacteur Daan Heijink blikt terug op een geruchtmakend artikel over Spar-ondernemers die de rekeningen niet meer kunnen betalen.

Distrifood-hoofdredacteur Daan Heijink

Industributie 2025 belangrijker dan ooit

Distrifood is druk met de voorbereidingen voor Industributie 2025. Deze samenkomst van foodretailers en fabrikanten, op 11 februari in het Afas Theater in Leusden, komt op een cruciaal moment.

Distrifood-hoofdredacteur Daan Heijink

Klant is koning in supermarkt, maar soms ook speelbal

Distrifood-hoofdredacteur Daan Heijink ziet dat het motto 'Klant is koning' nog altijd springlevend is in de supermarktbranche. Maar in de praktijk is de klant soms ook speelbal.

Distrifood-hoofdredacteur Daan Heijink

De branie van Jumbo: terug van weggeweest

Distrifood-hoofdredacteur Daan Heijink ziet dat Jumbo de volgende stap zet in zijn edlp-strategie: Met branie de prijsafstand met marktleider Albert Heijn etaleren.

Distrifood-hoofdredacteur Daan Heijink

Deze branche denkt korte termijn - en dat is riskant

Distrifood-hoofdredacteur Daan Heijink had een interessant gesprek over de toekomst van de branche. De insteek: als je nu helemaal niets doet om naast je traditionele supermarktinkomsten andere inkomstenstromen te genereren, ben je straks de pineut. Is dat zo?

Distrifood-hoofdredacteur Daan Heijink

Stoppen met e-commerce is net zo dapper als er vol voor gaan

Distrifood-hoofdredacteur Daan Heijink was deze week op bezoek bij Picnic en zag: een groter contrast met Plus-ondernemers die stoppen met e-commerce is moeilijk denkbaar.

Distrifood-hoofdredacteur Daan Heijink

De krant stopt: meer ruimte voor kwaliteitsjournalistiek

Distrifood-hoofdredacteur Daan Heijink staat even stil bij het stoppen van de krant en kijkt uit naar de mogelijkheden die ontstaan.

Distrifood-hoofdredacteur Daan Heijink

Een ongelukje bij Albert Heijn in breder perspectief

De stroomstoring in het distributiecentrum van Albert Heijn, nu twee weken geleden, duurde niet langer dan een uur. Toch schopte het de logistiek van de supermarktketen flink in de war. Wat dit kleine incident volgens Distrifood-hoofdredacteur Daan Heijink blootlegt, is de kwetsbaarheid van de hele keten door concentratie van geautomatiseerde distributiecentra.

Distrifood-hoofdredacteur Daan Heijink

Fabrikanten, spreek je vaker uit

Distrifood-hoofdredacteur Daan Heijink sprak afgelopen week veel fabrikanten tijdens het uitreiken van de Wheel of Retail-prijzen. Hij trof gelukkige winnaars, maar hoorde ook regelmatig kritiek op retailers.