Alles over Consumentengedrag

Foto: Roel Dijkstra

Klant blijft koning: 12 beslissende trends op een rijtje

Koning klant zit steviger dan ooit op zijn troon. Supermarkten en fabrikanten weten dankzij big data steeds meer over de consument, maar tijdig...

Foto: Cor Salverius

Deloitte: Inflatie veroorzaakt opmerkelijke verschuivingen bij boodschappen doen

MAASTRICHT - De torenhoge inflatie van de afgelopen anderhalf jaar heeft het consumentengedrag bij boodschappen doen op een groot aantal manieren...

Foto: Distrifood

Flatie hier, flatie daar: er komt een woelig najaar

Bert Baron ziet sinds coronamoeheid verschillende 'flaties' langskomen - de ene wat aanweziger dan de andere. De branche kan zich opmaken voor een...

Edwin Zeller, Commercieel Directeur bij Vion Retail.

De consument denkt iets positiever over vleesconsumptie

Vion zet zich al jaren in voor goede ketensamenwerking in de vleescategorie. Transparantie en traceerbaarheid, en een goede afstemming van het aanbod...

Foto: Peter Roek

CBS meet flinke daling uitgaven aan levensmiddelen

DEN HAAG - Nederlanders hebben in februari 3,8 procent minder uitgegeven aan voedingsmiddelen, dranken en tabak

Onderzoeksbureau IRI gaat verder als Circana

Onderzoeksbureau IRI gaat verder als Circana

ZALTBOMMEL - Onderzoeksbureau IRI gaat verder als Circana. Dat is het gevolg van de wereldwijde fusie van IRI met het onderzoeksbureau NPD.

Vivera wil ook vleesvervangers in het vleesschap

Vivera wil ook vleesvervangers in het vleesschap

Om ook de beginnende flexitariër en de routinekoper te verleiden vaker vleesvervangers te kopen, wil Vivera ook een plaats in het vleesschap. En wel...

Foto: iStock

Nederlander bezuinigt op A-merk en gaat gerichter naar super

ZEIST - Ruim één op de drie Nederlanders bezuinigt op boodschappen. De hoge supermarktprijzen zijn daarvan de belangrijkste reden.

Dit zijn de laatste trends voor foodretail en delivery

Dit zijn de laatste trends voor foodretail en delivery

Welke trends bepalen de toekomst van foodretail en delivery? PayPal heeft dat samen met TrendWatching in kaart gebracht. Deze inzichten en PayPals...

Nederland kent talloze duurzaamheidskeurmerken.

Nederlander koopt meer voedsel met duurzaam keurmerk

ZEIST - Zeker €1 van de €5 die een Nederlandse consument uitgeeft aan boodschappen wordt besteed aan een product dat een duurzaamheidskeurmerk bevat.