Alles over Consumentengedrag

Foto: Bert Jansen

13 cruciale consumententrends uit Deloitte-onderzoek

De jongste versie van het Consumentenonderzoek van Deloitte is uit. Distrifood las het onderzoek zorgvuldig en zet op basis van de cijfers 13...

Foto: Picnic

Picnic jaagt gemiddelde bestelwaarde flink omhoog

De nieuwe prijsstrategie van Picnic werkt. Mede door de invoering van volumekorting op een deel van het assortiment stijgt de gemiddelde bestelwaarde...

Foto: Distirfood

Dirk en Nettorama grote winnaars hoge foodinflatie en post-corona

De hoge foodinflatie en de terugkeer naar school en werk na corona zorgen voor flinke verschuivingen in het zogenoemde maagaandeel. Winnaars zijn...

Foto: Shutterstock

Onderzoek: Veel jongeren sjoemelen in supermarkt

Jongeren sjoemelen in vergelijking met andere leeftijdsgroepen relatief vaak in de supermarkt. Zo beschadigen ze vaker producten om kortingsstickers...

Hugo Bouman

Boodschappen doen, nog best lastig

Plus-bedrijfsleider Hugo Bouman doet boodschappen in zijn eigen winkel en verbaast zich over sommige zaken.

Foto: Roel Dijkstra

Klant blijft koning: 12 beslissende trends op een rijtje

Koning klant zit steviger dan ooit op zijn troon. Supermarkten en fabrikanten weten dankzij big data steeds meer over de consument, maar tijdig...

Foto: Cor Salverius

Deloitte: Inflatie veroorzaakt opmerkelijke verschuivingen bij boodschappen doen

MAASTRICHT - De torenhoge inflatie van de afgelopen anderhalf jaar heeft het consumentengedrag bij boodschappen doen op een groot aantal manieren...

Foto: Distrifood

Flatie hier, flatie daar: er komt een woelig najaar

Bert Baron ziet sinds coronamoeheid verschillende 'flaties' langskomen - de ene wat aanweziger dan de andere. De branche kan zich opmaken voor een...

Edwin Zeller, Commercieel Directeur bij Vion Retail.

De consument denkt iets positiever over vleesconsumptie

Vion zet zich al jaren in voor goede ketensamenwerking in de vleescategorie. Transparantie en traceerbaarheid, en een goede afstemming van het aanbod...

Foto: Peter Roek

CBS meet flinke daling uitgaven aan levensmiddelen

DEN HAAG - Nederlanders hebben in februari 3,8 procent minder uitgegeven aan voedingsmiddelen, dranken en tabak