Alles over consumentengedrag

Deloitte: Inflatie veroorzaakt opmerkelijke verschuivingen bij boodschappen doen
MAASTRICHT - De torenhoge inflatie van de afgelopen anderhalf jaar heeft het consumentengedrag bij boodschappen doen op een groot aantal manieren...

Flatie hier, flatie daar: er komt een woelig najaar
Bert Baron ziet sinds coronamoeheid verschillende 'flaties' langskomen - de ene wat aanweziger dan de andere. De branche kan zich opmaken voor een...

De consument denkt iets positiever over vleesconsumptie
Vion zet zich al jaren in voor goede ketensamenwerking in de vleescategorie. Transparantie en traceerbaarheid, en een goede afstemming van het aanbod...

CBS meet flinke daling uitgaven aan levensmiddelen
DEN HAAG - Nederlanders hebben in februari 3,8 procent minder uitgegeven aan voedingsmiddelen, dranken en tabak

Onderzoeksbureau IRI gaat verder als Circana
ZALTBOMMEL - Onderzoeksbureau IRI gaat verder als Circana. Dat is het gevolg van de wereldwijde fusie van IRI met het onderzoeksbureau NPD.

Vivera wil ook vleesvervangers in het vleesschap
Om ook de beginnende flexitariër en de routinekoper te verleiden vaker vleesvervangers te kopen, wil Vivera ook een plaats in het vleesschap. En wel...

Nederlander bezuinigt op A-merk en gaat gerichter naar super
ZEIST - Ruim één op de drie Nederlanders bezuinigt op boodschappen. De hoge supermarktprijzen zijn daarvan de belangrijkste reden.

Dit zijn de laatste trends voor foodretail en delivery
Welke trends bepalen de toekomst van foodretail en delivery? PayPal heeft dat samen met TrendWatching in kaart gebracht. Deze inzichten en PayPals...

Nederlander koopt meer voedsel met duurzaam keurmerk
ZEIST - Zeker €1 van de €5 die een Nederlandse consument uitgeeft aan boodschappen wordt besteed aan een product dat een duurzaamheidskeurmerk bevat.

Onderzoek toont aan: Europese consument focust op gezonde voeding
De huidige inflatie dwingt consumenten om hun uitgavenpatroon onder de loep te nemen. 'Maar dat wil nog niet zeggen dat dit ten koste gaat van hun...