• Nieuwsbrieven
  • Events
  • Digitale editie
  • Partners
  • Dynamics
  • Vacatures
InloggenAbonneren
Distrifood
Distrifood
AbonnerenInloggen
  • Nieuws
  • Formules
  • Assortiment
  • Fabrikanten
  • Branche
  • Ondernemen
  • Instore
  • Websupers
  • Food data
  • Buitenland
  • Zoeken
AbonnerenInloggen
  • Nieuwsbrieven
  • Events
  • Digitale editie
  • Partners
  • Dynamics
  • Vacatures
Distrifood
Distrifood
  • Nieuws
  • Formules
  • Assortiment
  • Fabrikanten
  • Branche
  • Ondernemen
  • Meer thema's...
    • Instore
    • Websupers
    • Food data
    • Buitenland

Alles over consumentengedrag

Onderzoeksbureau IRI gaat verder als Circana

Onderzoeksbureau IRI gaat verder als Circana

ZALTBOMMEL – Onderzoeksbureau IRI gaat verder als Circana. Dat is het gevolg van de wereldwijde fusie van IRI met het onderzoeksbureau NPD.

Vivera wil ook vleesvervangers in het vleesschap

Vivera wil ook vleesvervangers in het vleesschap

Om ook de beginnende flexitariër en de routinekoper te verleiden vaker vleesvervangers te kopen, wil Vivera ook een plaats in het vleesschap. En wel...

Foto: iStock

Nederlander bezuinigt op A-merk en gaat gerichter naar super

ZEIST - Ruim één op de drie Nederlanders bezuinigt op boodschappen. De hoge supermarktprijzen zijn daarvan de belangrijkste reden.

Dit zijn de laatste trends voor foodretail en delivery

Dit zijn de laatste trends voor foodretail en delivery

Welke trends bepalen de toekomst van foodretail en delivery? PayPal heeft dat samen met TrendWatching in kaart gebracht. Deze inzichten en PayPals...

Nederland kent talloze duurzaamheidskeurmerken.

Nederlander koopt meer voedsel met duurzaam keurmerk

ZEIST - Zeker €1 van de €5 die een Nederlandse consument uitgeeft aan boodschappen wordt besteed aan een product dat een duurzaamheidskeurmerk bevat.

Onderzoek toont aan:  Europese consument focust op gezonde voeding

Onderzoek toont aan: Europese consument focust op gezonde voeding

De huidige inflatie dwingt consumenten om hun uitgavenpatroon onder de loep te nemen. ‘Maar dat wil nog niet zeggen dat dit ten koste gaat van hun...

Foto: Distrifood

ABN Amro: Groei bestedingen supers neemt af

AMSTERDAM - Consumenten tasten minder diep in de buidel bij supermarkten.

Archieffoto Distrifood

CPB: Grootste koopkrachtdaling in ruim 40 jaar

DEN HAAG – Met name de hogere energieprijs bovenop een toch al forse inflatie leidt tot een inflatie in 2022 van 5,2 procent. In de basisraming daalt...

De Graaf Bakeries: Consument kiest binnen banket vaker voor verantwoord

De Graaf Bakeries: Consument kiest binnen banket vaker voor verantwoord

Corona heeft de trend van gezond en duurzamer leven versneld. Dat stellen Christel van Zalk en Jacques van Diermen van De Graaf Bakeries. Consumenten...

Onze Markt start coöperatie eerlijke prijzen

Onze Markt start coöperatie eerlijke prijzen

DOETINCHEM – Onder de naam Onze Markt is er een consumentencoöperatie opgericht die strijdt voor eerlijker prijzen. In het buitenland is de beweging...

Volgende pagina

Op de hoogte blijven van wat er speelt?

Distrifood houdt ambitieuze supermarktprofessionals op de hoogte van alle actuele ontwikkelingen in de food branche. Schrijf je nu in voor de Distrifood nieuwsbrief en ontvang elke weekdag en zondag het supermarktnieuws, fotoreportages en achtergronden in jouw mailbox.
Bekijk vacatures

Categorie

  • Formules
  • Assortiment
  • Fabrikanten
  • Branche
  • Ondernemen
  • Food data

Uitgelicht

  • Opinie
  • Achtergrond
  • Foto & Video

Mijn Distrifood

  • Inloggen
  • Account aanmaken
  • Digitale krant

Over Distrifood

  • Colofon
  • Klantenservice
  • Adverteren
  • Werken bij VMN media

Abonneren

  • Abonneren
  • Nieuwsbrieven
  • Distrifood Dynamics

Distrifood is onderdeel van VMN media. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen