Alles over Communicatie

Foto: Distrifood

De ombouw van Jan Linders en de achterkant van een bierviltje

De eerste Jan Linders is omgebouwd naar Albert Heijn. Distrifood-redacteur Joep Meijsen denkt dat de beslissing van de familie Linders rationeel de juiste is en ziet een blauwdruk voor andere partijen in de branche. Berekeningen op de achterkant van een bierviltje bevestigen hem hierin.

Foto: Archief VMN

Gaat AI ons vak versterken of beperken?

Bert Baron laat kunstmatige intelligentie teksten schrijven en vindt het resultaat niet tegenvallen. Hij is benieuwd welke rol AI gaat vervullen.

Foto: Distrifood

Hallo Jumbo, deze communicatie moet veel beter

Verbouwingen en formulewijzigingen bij supermarkten verlopen als een geoliede machine. Waarom is de communicatie bij mijn voormalige primaire supermarkt dan zo armzalig, vraagt Distrifood-redacteur Joep Meijsen zich af.

Het team van Paulig, met rechts vooraan in blauwe colbert Arthur Ham en in groen vest Joanneke Gamarino.

Paulig wil 'absolute voorloper zijn' op gebied van duurzaamheid

Paulig werkt al lange tijd aan duurzaamheid, maar het bedrijf achter het Tex Mex-merk Santa Maria gaat die inspanningen de komende jaren flink versterken. De 'sustainable development goals' van de Verenigde Naties voor 2030 zijn daarin leidend. 'We willen de absolute voorloper zijn.' Voor de retail betekent dit onder andere aanpassing van verpakkingen, maar vooral nog meer duurzaam assortiment in het schap.

Collage: Distrifood

Aldi's communicatierevolutie

Onder het motto <em>'be good, and tell it'</em> is een revolutie gaande bij Aldi. Het ooit zo gesloten instituut - filialen hadden zelfs geen telefoon - heeft kennelijk zoveel te melden dat het de vorig jaar opgetuigde marcom-afdeling uitbreidt. Maar is het op tijd? Distrifood-hoofdredacteur Peter Garstenveld vraagt het zich af.

Foto: ANP

Communicatie in tijden van corona

In een land dat lockdownmoe is, valt het niet mee begrip voor elkaar en elkaars standpunt te hebben, ziet hoofdredacteur Peter Garstenveld. Maar, om de tekst van een oude Amnesty-poster aan te halen, als niemand luistert naar niemand, vallen er doden in plaats van woorden.

AH laat fabrikanten betalen voor plek in zoekresultaten en kliks op website. Foto: Distrifood

Fabrikant aan knoppen van AH-webwinkel

ZAANDAM - Albert Heijn heeft sponsored products gelanceerd. Fabrikanten betalen daarmee voor kliks in de AH webwinkel. Aan de achterkant kunnen de leveranciers daarvoor een bedrag per klik instellen en op een dashboard de aankopen realtime volgen.

Fotorepo: Acties schreeuwen om de aandacht in Aldi Aniko 1.1

Fotorepo: Acties schreeuwen om de aandacht in Aldi Aniko 1.1

CULEMBORG - De Aldi in Culemborg is één van de eerste filialen in Nederland die is omgebouwd naar de jongste generatie Aldi-winkels met een vernieuwde uitstraling en communicatie. Zo wordt er in de winkels voor het eerst gebruikgemaakt van een schappenplan en worden opvallende kleuren ingezet om aanbiedingen in te delen.

Foto: JTD Producties

Aldi besteedt social media uit aan Blauw Gras

CULEMBORG - Aldi Nederland schakelt socialmediabureau Blauw Gras in voor onder meer zijn reclamecampagnes op sociale media.

Jumbo zet team op voor advertentieverkoop

Jumbo zet team op voor advertentieverkoop

VEGHEL - Jumbo heeft een Media & Partnerships-team opgericht dat advertentiecampagnes verkoopt op media als Hallo Jumbo, Jumbo Radio en Smulweb. Ook adverteren in de Jumbo-supermarkten zit in de mix.