• Nieuwsbrieven
  • Events
  • Digitale editie
  • Partners
  • Dynamics
  • Vacatures
InloggenAbonneren
Distrifood
Distrifood
AbonnerenInloggen
  • Nieuws
  • Formules
  • Assortiment
  • Fabrikanten
  • Branche
  • Ondernemen
  • Instore
  • Websupers
  • Food data
  • Buitenland
  • Zoeken
AbonnerenInloggen
  • Nieuwsbrieven
  • Events
  • Digitale editie
  • Partners
  • Dynamics
  • Vacatures
Distrifood
Distrifood
  • Nieuws
  • Formules
  • Assortiment
  • Fabrikanten
  • Branche
  • Ondernemen
  • Meer thema's...
    • Instore
    • Websupers
    • Food data
    • Buitenland

Alles over biologisch

Verkopen biologisch groeien fors door aanbod en inflatie

Verkopen biologisch groeien fors door aanbod en inflatie

EDE - Door een groeiend aanbod en de flinke inflatie zijn de verkopen van biologische producten vorig jaar met 25 procent gestegen.

Bioboeren: Supers moeten minder marge pakken op bio

Bioboeren: Supers moeten minder marge pakken op bio

DEN HAAG – De belangenclub van biologische boeren Biohuis wil dat supermarkten minder marge pakken op biologische producten om zo de prijsafstand met...

Analyse: Druk groeit op verplicht meer biologisch

Analyse: Druk groeit op verplicht meer biologisch

De druk op supermarkten om meer biologisch te verkopen zal verder toenemen. Ingrijpen in schappenplannen is niet ondenkbaar.

Oproep op Biobeurs: AH en Plus schrap regulier en schakel over op enkel biologisch

Oproep op Biobeurs: AH en Plus schrap regulier en schakel over op enkel biologisch

DEN BOSCH – De overheid heeft een actieplan biologisch, de markt moet naar 15 procent omzetaandeel in 2030. Meer voorlichting lijkt het instrument,...

Supermarkten goed voor 73 procent verkoop biologisch

Supermarkten goed voor 73 procent verkoop biologisch

DEN BOSCH – Supermarkten zijn goed voor 73 procent van de omzet van biologisch in Nederland. Daarmee zijn ze verreweg de grootste aanjager van...

Foto: Distrifood

Marktaandeel biologisch muurvast, Hak wil volledig overstappen

DEN HAAG - Het marktaandeel van consumentenbestedingen aan biologisch voedsel in de supermarkt, speciaalzaken voor duurzame voeding en foodservice...

Ekoplaza timmert aan de weg met een vernieuwde formule. Foto: Roel Dijkstra

Academic update: Wat betekent de komst van een bio-supermarkt?

Iedere maand duikt EFMI in de wetenschappelijke literatuur. We weten wat er gebeurt als er een extra supermarkt in een lokaal marktgebied opent. Maar...

Foto: Distrifood

Verkoop biologische levensmiddelen daalt in Duitsland

BERLIJN - De verkoop van biologische levensmiddelen in Duitsland is dit jaar voor het eerst gedaald.

Udea Wisselwaar. Foto: Udea

Udea lanceert verpakkingsvrij concept Wisselwaar bij Ekoplaza en Marqt

VEGHEL – Udea lanceert onder de naam Wisselwaar een eigen verpakkingsvrij concept met biologische kruidenierswaren in statiegeldpotten bij onder meer...

Foto: Distrifood

Onderzoek: Aldi biedt nog amper bio-agf aan

WAGENINGEN - Aldi heeft de afgelopen jaren het aanbod aan biologische agf in zijn supermarkten bijna tot nul verlaagd. Albert Heijn blijft de...

Volgende pagina

Op de hoogte blijven van wat er speelt?

Distrifood houdt ambitieuze supermarktprofessionals op de hoogte van alle actuele ontwikkelingen in de food branche. Schrijf je nu in voor de Distrifood nieuwsbrief en ontvang elke weekdag en zondag het supermarktnieuws, fotoreportages en achtergronden in jouw mailbox.
Bekijk vacatures

Categorie

  • Formules
  • Assortiment
  • Fabrikanten
  • Branche
  • Ondernemen
  • Food data

Uitgelicht

  • Opinie
  • Achtergrond
  • Foto & Video

Mijn Distrifood

  • Inloggen
  • Account aanmaken
  • Digitale krant

Over Distrifood

  • Colofon
  • Klantenservice
  • Adverteren
  • Werken bij VMN media

Abonneren

  • Abonneren
  • Nieuwsbrieven
  • Distrifood Dynamics

Distrifood is onderdeel van VMN media. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen