FreshRecruitment
Aldi Nord groeit 'in alle landen harder dan de markt'
Aldi Nord, de tak van Aldi die in Nederland actief is, heeft na een aantal moeilijke jaren de wind volop in de zeilen.
Aldi Nord, de tak van Aldi die in Nederland actief is, heeft na een aantal moeilijke jaren de wind volop in de zeilen.
Aldi verlaagt in Duitsland 100 extra producten permanent in prijs, waaronder hardlopers, en deelt ook nog een sneer uit richting Lidl.
Lidl heeft in Duitsland naar eigen zeggen de grootste reeks prijsverlagingen in de geschiedenis doorgevoerd. De concurrentie reageert direct.
Aldi sleutelt aan het assortiment chilled convenience en introduceert diverse nieuwe verspakketten.
Aldi Nord voert de centralisering van de inkoop verder door. De discounter gaat het actieaanbod vrijwel volledig internationaal inkopen.
Aldi Nord en Aldi Süd zetten in Duitsland een streep door hun gezamenlijke webshop voor non-foodproducten. Ze willen zich meer gaan focussen op hun fysieke winkels.
Aldi Nederland meldt dat het marktaandeel na jaren van daling weer groeit. Ceo Pieter Rozendaal is blij dat de stijgende lijn is ingezet.
Aldi zet met het nieuwe huismerk Daylicious in op meer gekoelde gemaksproducten.
De redactie van Distrifood laat zijn gedachten de vrije loop voor scenario's voor 2025 die de markt op zijn kop zouden zetten. Bijvoorbeeld de overstap van Plus van Superunie naar Everest, een vertrek van Aldi uit Nederland en massale stakingen die de branche lam leggen. Of een nog hevigere oorlog in het schap. Vier prikkelende voorspellingen, zonder garanties dat ze ook uitkomen.
Aldi wil dit jaar met een nieuwe ceo en scherpere koers marktaandeel in Nederland heroveren.