Alles over Alcoholische Dranken

Foto: Roel Dijkstra

Boni Mijdrecht wint door CBL georganiseerde NIX Challenge

Boni in Mijdrecht gaat met de eerste plek in de door het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) georganiseerde NIX Challenge aan de haal.

De Kuyper Ready to Serve-cocktail, een van de winnaars van een Wheel of Retail. Foto: Distrifood

Gall & Gall zet in op 'cocktails voor thuis'-hype

Gall & Gall voegt deze week meer dan 70 artikelen toe aan de assortimentsgroep Mix & cocktail. De slijterij speelt hiermee in op de trend dat steeds...

Het team van De Kuyper tijdens de prijsuitreiking van de Wheel of Retail.

Retail verwelkomt cocktails met schapruimte en Wheel

De Kuyper Passionfruit Martini Cocktail is de meest succesvolle variant van een lijn ready-to-serve cocktails. De retail omarmt de innovatie en...

Archieffoto wijnafdeling Albert Heijn: Jan Willem van Vliet

Albert Heijn bouwt wijnassortiment uit met 39 wijnen

Albert Heijn heeft vanaf deze week 39 nieuwe wijnen in het schap. De marktleider bouwt onder meer het aanbod biologische en natuurwijnen uit.

Founders Gijs Groenevelt en Freek Padberg van Grapedistrict voor de flagshipstore in aanbouw

Grapedistrict wil komende jaren tien nieuwe wijnwinkels openen

Grapedistrict wil de komende jaren het aantal wijnwinkels in Nederland uitbreiden van 15 naar 25. Op 17 mei wordt een flagshipstore in Amsterdam...

Foto: Distrifood

Verhoging accijns dempt verkopen bier: 'Kabinet slaat plank mis'

Het koude voorjaar en de accijnsverhoging doen de bierverkopen in de eerste drie maanden van dit jaar dalen.

Foto: Distrifood

De Kuyper wint Wheel of Retail met Passion Fruit Martini Cocktail

De Kuyper Passion Fruit Martini Cocktail is volgens de Wheel of Retail-jury de beste productintroductie van 2023 in de categorie Alcoholhoudende...

Foto: Distrifood

Jumbo City in Den Bosch verkoopt te veel bier

DEN BOSCH - Het Jumbo City-filiaal in de Visstraat in Den Bosch heeft van de gemeente een flinke tik op de vingers gekregen omdat het veel te veel...

Foto: Roel Dijkstra

Supermarkten verkopen meer dure wijn, omzet naar €1,1 miljard

ZEIST - Consumenten kopen in de supermarkt minder, maar duurdere wijn. Alcoholvrije en biologische wijnen winnen aan populariteit.

Foto: Cor Salverius

Dry January: Supers verkopen duidelijk minder alcohol

AMSTERDAM - Nederlandse supermarkten hebben tijdens Dry January duidelijk minder alcohol verkocht.