Alles over AI

Foto: Albert Heijn
AI

Hoe AH leunt op AI: 'Ruim 1 miljard voorspellingen per dag'

Albert Heijn zet steeds meer in op het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI). De marktleider maakt met die toepassing iedere dag ruim 1 miljard voorspellingen.

Foto: ANP
winkeldiefstal

Jumbo stopt definitief met AI tegen winkeldiefstal

Jumbo gaat niet verder met automatische systemen om verdachten van winkeldiefstal op te sporen.

Foto: Shutterstock
technologie

Onderzoek: Een op vijf medewerkers vreest voor technologie

Bijna een op de vijf winkelmedewerkers denkt dat technologie een negatieve invloed kan hebben op hun baan.

Foto: Distrifood
prijsbeleid

Boon's Markt en MCD stappen in dynamisch afprijzen

Boon's Markt- en MCD-winkels gaan het dynamisch afprijssysteem van Upshop gebruiken. Daarmee kunnen ze derving terugdringen, net als personeelskosten.

Manfred Aben van Unilever. Foto: Unilever
AI

Interview: Hoe Unilever met AI continu sleutelt aan recepten

Fabrikanten als Unilever sleutelen continu aan de receptuur. Steeds vaker gebeurt dat met hulp van kunstmatige intelligentie, oftewel AI.

Afbeelding ter illustratie. Foto: Distrifood
marketing

Een derde Nederlanders wil liever menselijke stem bij Aldi

Een derde van de Nederlanders vindt het gebruik van een AI-stem door Aldi, een onpersoonlijke en onaangename ontwikkeling.

Eelco Hos
Eelco Hos

AI-toepassingen waar ik blij van word

Eelco Hos werpt zich op de inzet van AI bij het signaleren van diefstal op de winkelvloer. En ziet verrassende toepassingen.

Foto: Shutterstock
technologie

De eerste diefstalvrije supermarkt: Droom of nachtmerrie?

Een supermarkt zonder winkeldiefstal? Is dat mogelijk? Een rondgang over een technologiebeurs wijst uit dat het vooral een kwestie is van investeren. En van aanpassingen in de wetgeving. Distrifood neemt de lezer mee op een virtuele rondleiding door de eerste diefstalvrije supermarkt.

Foto: Jumbo
marketing

Acteur Frank Lammers vreest niet voor AI bij Jumbo

VEGHEL - In tegenstelling tot Diederik Ebbinge bij Aldi hoeft acteur Frank Lammers niet te vrezen dat zijn stem door AI straks niet meer te horen is in Jumbo-reclames.

Foto: Aldi
marketing

Nieuwe reclamecampagne Aldi zorgt voor ophef

De campagne van Aldi die sinds een paar dagen te zien is, maakt veel reacties los. Na vier jaar heeft de discounter de stem van Diederik Ebbinge vervangen voor een die is ontwikkeld met behulp van kunstmatige intelligentie.