Link in bio

Albert Heijn lanceert nieuwe moestuinactie

Albert Heijn introduceert dinsdag een nieuwe moestuincampagne. MoestuinMaatjes is de naam voor vijftien verschillende combinaties voor in de moestuin.

‘Wij zoeken graag samenwerking met vleesfabrikanten’

De Vegetarische Slager is in 10 jaar tijd uitgegroeid van start-up tot één van de grootste spelers in plantaardige vleesvervangers. Het bedrijf is uit ethisch oogpunt voor dierenwelzijn opgestart en heeft het afgelopen decennium zijn naam gevestigd.

AH introduceert 50 vegan- en vega producten

Albert Heijn breidt zijn assortiment veganistisch en vegetarisch uit met 50 nieuwe producten, zoals vegan spareribs, vegan kibbeling en zeewierburgers. De teller staat daarmee op 160 vega- en vegan producten.

Plus: ‘Goud in handen met Marble Maniacs’

Kerstomzetten in het eerste weekend van februari en Albert Heijns en Jumbo’s die de door Plus geïnitieerde hype volgen. Okke Wiarda, manager Merk en Communicatie bij Plus, is laaiend enthousiast over de Marble Maniacs-campagne van zijn formule.

Dossier: Deen verkoopt

Deen verkoopt zijn 80 winkels aan Albert Heijn, Vomar en Dekamarkt. Analyses, reacties en de verdeling van alle Deen filialen in dit dossier.

AH: ‘Echt Vers meest succesvolle uitrol ooit’

Albert Heijn noemt de uitrol van het concept Echt Vers de meest succesvolle uitrol van een vernieuwd concept binnen de AH-formule ooit. De supermarktketen gaat de hele formule - ook de niet-Echt Vers-winkels - verder versterken met een compleet vernieuwd gamma verse maaltijden.

Jumbo lokt ‘bijbaners’ met modieuze polo

Jumbo introduceert reversible werkpolo's voor jonge bijbaners. De polo's kunnen op twee manieren gedragen worden. De zwarte kant voor tijdens de werkuren en daarna de omgedraaide streetwearzijde met de slogan 'friends become family'.

13 hulpmiddelen in de strijd tegen derving bij zelfscan

Zelfscan vertoont, mede dankzij corona, een explosieve groei in Nederland. Bij alle winkels van marktleider Albert Heijn kunnen klanten inmiddels zelf scannen. Bij het uitrollen van zelfscan blijft derving wel een bron van zorg. Zelfscanexpert Eelco Hos beoordeelt 13 hulpmiddelen voor retailers die derving kunnen terugdringen.

Michel Acda (Iglo): ‘Vriesvers is onderbelicht’

Iglo groeit twee keer zo snel als de supermarktbranche. Foodmagazine pelt samen met general manager Michel Acda af waar dat aan ligt. Wat doet Iglo goed en waar liggen verbeterpunten?

3 jaar Too Good To Go in Nederland

In 3 jaar tijd heeft Too Good To Go in Nederland ruim 1800 supermarkten aan zich weten te binden. Vanuit de hele linie. Het gaat om zelfstandig ondernemers en om filialen. Het gaat om winkels van Lidl, Coop, Boni, Jumbo, en ga zo maar door. Distrifood spreekt countrydirector Joost Rietveld op de verjaardag van het bedrijf.

AH Bun gooit flink minder witlof weg door klep

Albert Heijn Almere Parkwijk heeft de derving van witlof met 43 procent zien afnemen dankzij een speciale witlofklep.

‘Bananen zijn 50 procent duurder dan de verkoopprijs’

Producten kosten meer dan wat de consument bij de kassa afrekent. Dat zegt True Price, een sociale onderneming die de echte prijs van producten berekent aan de hand van een zelf ontworpen methode. Hierbij worden de economische-, milieu- en sociale kosten in kaart gebracht die een product met zich mee brengt.

Jumbo verkoopt 44 La Place-vestigingen

Horeca- en cateringspecialist Vermaat Groep, vooral actief in de bedrijfs- en institutionele catering, neemt 44 La Place-vestigingen over van Jumbo.

Bun geeft Korenbeurs grandeur terug

AH-multifranchiser Jan Bun voert een grootschalige opknapbeurt uit van de beeldbepalende Korenbeurs in Groningen. In een meerjarig traject wordt het Rijksmonument zorgvuldig in de oorspronkelijke staat hersteld. Een project dat de aandacht trekt.

Jonge Spar-ondernemers zien kansen in dorp

Rick en Ron Hageman heropenden hun compleet verbouwde Spar in het Noord-Hollandse Midwoud. In tegenstelling tot sceptici, die hun menig niet onder stoelen of baken staken, zien de twee relatief jonge, maar toch ervaren ondernemers, toch een kans.

Aldi opent noodgedwongen in het donker

Pech voor Aldi Hilversum waar op de openingsdag de stroom uitviel. Klanten wisten desondanks de weg te vinden dankzij de zaklantaarnfunctie van de mobiele telefoon. Het levert mooie plaatjes op.