FreshRecruitment
Onderzoek: Invloed supermarkten op versprijzen 'heel beperkt'
Supermarkten hebben maar beperkt invloed op de prijzen in de leveringsketen binnen het versassortiment.

Supermarkten hebben maar beperkt invloed op de prijzen in de leveringsketen binnen het versassortiment.

Poiesz is de formule met het hoogste versaandeel. De noordelijke keten zet verdeeld over alle versgroepen een fair share van 111 in de boeken. Ook Vomar, Lidl en Nettorama doen het goed. Dirk sluit juist de rij met een fair share van 93. Ook opvallend: Jumbo vergroot in vers de afstand met Albert Heijn. Alle cijfers op een rijtje.

Jumbo lanceert een lijn van 30 nieuwe, luxe tapasproducten. Tegelijkertijd stopt Veghel voorlopig met de productlijn 'smaakmakers', die een jaar geleden werd geïntroduceerd.

Albert Heijn voegt 20 producten toe aan het Streeckgenoten-assortiment. Daarmee komt het totaal op meer dan 200 sku's.

Lidl en Nettorama zijn de winnaars van het YouGov Versrapport 2025. De formules winnen niet alleen de overkoepelende prijs, ze zijn beide ook nummer 1 in de drie versgroepen in het onderzoek.

Albert Heijn gaat het versplein in meer dan 500 winkels vernieuwen. Zo komen er aparte schappen voor verspakketten en snacks.

Multifranchiser Edward Koornneef introduceert een exclusieve productlijn onder het label Koornneef Culinair, waarmee hij zijn focus op foodservice verder versterkt.

De Amerikaanse e-commercereus zet op de thuismarkt een belangrijke nieuwe stap bij het bezorgen van boodschappen.

Plus' nieuwe beleid om multifranchisen te omarmen levert Stefan Ammerlaan twee nieuwe winkels op. Maar het zal nog een hele opgave worden om de voormalige filialen in Helvoirt en Loon op Zand te laten renderen. Dat schrikt Ammerlaan allerminst af. Hij is ervan overtuigd dat zijn eigen versconcept en regionale producten successen zullen brengen.

Aldi onderstreept in zijn nieuwste campagne dat klanten niet alleen voor de laagste prijzen bij de discounter moeten zijn, maar ook voor het kwalitatief hoogwaardige versaanbod.
