FreshRecruitment
AH reduceert voedselverspilling met Laatste Kans Koopjes
Albert Heijn introduceert met Laatste Kans Koopjes een nieuw initiatief om voedselverspilling verder te reduceren.
Albert Heijn introduceert met Laatste Kans Koopjes een nieuw initiatief om voedselverspilling verder te reduceren.
Albert Heijn heeft in september weer officieel een ceo. Dan begint Margaret Versteden-van Duijn als topvrouw van het supermarktconcern. Ze komt over van Nederlands grootste webshop Bol. Wat kan AH leren van Bol? En wat is juist moeilijk te vertalen naar een supermarktbedrijf?
Lidl test sinds enkele maanden in twee filialen in Nederland digitale emballagebonnen via de app. In Duitsland rolt de discounter de technologie volgende maand zelfs al uit.
Na een eerdere test begint Aldi met het uitrollen van de digitale klantenkaart in België. Dat gaat in een tempo van 70 winkels per week.
De logistieke keten in de foodretailbranche is kwetsbaar voor cybercrime. Eén aanval kan distributiecentra stilleggen en winkelschappen leeg laten.
Nestlé wil met de nieuwste innovatie Neo by Nescafé Dolce Gusto de categorie portiekoffie - pads en cups - flink laten groeien. Dat apparaat garandeert volgens de multinational een 'barista-ervaring' thuis. Maar zitten klanten wel te wachten op weer een extra koffieapparaat op het aanrecht? En zit de hoge koffieprijs de introductie niet in de weg?
Klanten, medewerkers en leveranciers: iedereen loopt er overheen en 'op de vloer gebeurt het'. Maar wat zijn de eisen aan de ondergrond in supermarkten? Wat zijn de verschillen tussen formules? En welke rol speelt innovatie? Distrifood duikt in de wereld van de evoluerende vloeren.
Een ruim 2 meter hoog hologram van de wijnmaker zelf vertelt klanten van de Groningse Jumbo Foodmarkt Euroborg straks welke wijn het beste bij een côte de boeuf gaat. Of waar de wijn precies vandaan komt en hoe ongedierte biologisch bestreden wordt. De inzet van de holobox is een idee van wijnimporteur LFE.
Albert Heijn introduceert een zogeheten AI-assistent in de winkels. Deze innovatie moet medewerkers op de winkelvloer ondersteunen. 'Als foodtechbedrijf zet Albert Heijn stevig in op technologie en innovatie die collega's écht helpen en klantfricties verminderen.'
Albert Heijn presenteert deze week noviteiten op het gebied van onder andere virtual reality en robots tijdens de jaarlijks terugkerende Foodtech Week op het hoofdkantoor in Zaandam. Ook komen trends aan bod die buiten de supermarktbranche spelen.