FreshRecruitment
Kritiek Consumentenbond op Nettorama, Boni en Aldi
Nettorama, Boni en Aldi beloven volgens de Consumentenbond nog steeds ten onrechte dat ze de goedkoopste supermarktketen zijn.
Nettorama, Boni en Aldi beloven volgens de Consumentenbond nog steeds ten onrechte dat ze de goedkoopste supermarktketen zijn.
De prijsafstand tussen huismerk en A-merk is afgelopen jaren flink toegenomen, waardoor consumenten meer privatelabelproducten kopen. De prijsverschillen hebben verschillende oorzaken, waaronder de hevige concurrentie van discounters. Ook verhogen supers prijzen van A-merken soms bewust om de positie van het eigen merk te versterken.
Boodschappen in Nederland zijn helemaal niet duurder dan in de buurlanden. Dat stelt demissionair minister Vincent Karremans van Economische Zaken tijdens een Kamerdebat.
Actiegroep Wakker Dier richt zijn pijlen in een nieuwe commercial op Plus en wil dat de coöperatieve formule het voorbeeld van Jumbo volgt en stopt met vleesaanbiedingen.
Lidl heeft in de app een nieuwe functie. Klanten kunnen er nu zien welke prijzen van de discounter in prijs omlaag gaan.
Dirk kondigt een nieuwe campagne met structurele prijsverlagingen van A-merken aan. De actie loopt tot het einde van het jaar.
Consumenten baseren hun prijsbeleving niet altijd op cijfers of ervaring, maar ook op meningen van anderen. Bert Baron pleit daarom voor transparantie en communicatie bij prijsverhogingen.
De Duitse consumentenbond sleept Lidl voor de rechter vanwege de campagne met permanente prijsverlagingen.
De Duitse televisiezender ZDF heeft afgelopen week de nieuwe documentairefilm Rewe, Edeka und Co - Wer verdient an unseren Lebensmitteln? uitgezonden.
Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) wil dat de politiek nieuwe wetsvoorstellen vooraf toetst om zo de impact op boodschappenprijzen te monitoren. Dat schrijft de branchevereniging in een manifest.