FreshRecruitment
'Groenteman van Plus' verkast naar Nettorama
Sander Lammertsma, ruim 25 jaar bedrijfsadviseur agf en vers bij Plus, stapt over naar Nettorama.

Sander Lammertsma, ruim 25 jaar bedrijfsadviseur agf en vers bij Plus, stapt over naar Nettorama.

In een steekproef met snoepgroenten voor kinderen zijn pesticiden gevonden. Dat meldt Pesticide Action Network Netherlands (PAN-NL). Het gaat onder meer om pesticiden die hormoonverstorend zijn.
GesponsordDe AGF-afdeling is het kloppend hart van elke supermarkt: hier ziet de consument direct hoe vers het aanbod en hoe verzorgd een winkel is. Een retailer kent zijn AGF-categorie, maar toch zijn vele partners aangenaam verrast door de inzichten en resultaten die de samenwerking met Nature´s Pride oplevert.

Medeoprichters Gertjan en Lianne Meeuws van indoor-kwekerij Blue Skies doen een boekje open over hun gestrande samenwerking met Schwarz Gruppe, het moederbedrijf van Lidl. De Lidl-moeder uit zware beschuldigingen aan hun adres, aldus de kwekers.

Lidl en Nettorama zijn de winnaars van het YouGov Versrapport 2025. De formules winnen niet alleen de overkoepelende prijs, ze zijn beide ook nummer 1 in de drie versgroepen in het onderzoek.

Jumbo lanceert in oktober als eerste landelijke supermarkt regeneratief geteelde aardappelen van Nederlandse bodem in al zijn winkels. Een ingrijpende stap en de start van een lange weg, zegt directeur category management Tim Hehenkamp tijdens het oogstfeest van Jumbo. 'Het is evident dat dit toekomst moet gaan hebben.'

De nieuwe alliantie tussen The Greenery en BelOrta draagt de naam FreshAlliance.

Hak is naar eigen zeggen wél een groot merk, maar geen groot bedrijf. Distrifood spreekt met directeur Nicole Freid over haar bezoek aan de Tweede Kamer, de enorme uitdagingen rond de transities rond biologisch en plantaardige eiwitten, de verhoudingen met supermarkten en hoe het Hak lukt om zich te onderscheiden van private label. 'Niet achter ieder A-merk gaat een multinational schuil.'

De Europese Commissie heeft voor het eerst een vrucht officieel als gezond erkend.

Bonduelle introduceert drie peulvruchtenspreads bij Albert Heijn en betreedt daarmee voor het eerst de markt voor broodbeleg.
