Delhaize geeft alleen nog korting met klantenkaart
Delhaize biedt vanaf komende maand alleen nog maar korting aan klanten met een klantenkaart.
Delhaize biedt vanaf komende maand alleen nog maar korting aan klanten met een klantenkaart.
Lidl opent in Duitsland een testwinkel waarin alleen non-food te koop is: Lidl Home & Living.
De families achter Aldi Nord en Aldi Süd zijn in onderhandeling over een fusie.
Nederlanders zijn het afgelopen jaar veel meer boodschappen gaan doen in Duitsland, België en Luxemburg. De uitgaven vervijfvoudigden zelfs. Daardoor geven Nederlandse consumenten nu meer geld uit in buurlanden dan in de speciaalzaken of op de markt.
Albert Heijn is de regionale retailer met de hoogste waardering in België. De Nederlandse marktleider haalt Jumbo weer in.
Prijsvechters zijn vorig jaar in Duitsland harder gegroeid dan andere supermarkten en hypermarkten.
De Duitse consumentenwaakhond klaagt fabrikant Mondelez aan omdat het de Milka-repen kleiner maakte zonder dat te vermelden.
Albert Heijn maakt een comeback in de Belgische universiteitsstad Leuven.
Het aantal plaatsen in Nederland zonder eigen supermarkt groeit halsoverkop. In Duitsland geldt dat voor zo'n 3000 dorpen met tussen de 1000 en 3000 inwoners. Het door Norbert Hegmann opgerichte Tante Enso ziet juist hier een markt. Deze zomer brak de formule door de grens van 70 vestigingen en Tante Enso kan het aantal verzoeken voor nieuwe zaken nauwelijks aan. En de winkels zijn ook nog winstgevend. Is dit de blauwdruk voor de toekomst van dorpssupermarkten?
De Europese Commissie heeft voor het eerst een vrucht officieel als gezond erkend.
De Duitse inkoopgroep RTG International sluit zich aan bij het relatief nieuwe inkoopverbond Concordis.
Delhaize biedt vanaf komende maand alleen nog maar korting aan klanten met een klantenkaart.
Klanten komen minder vaak in de supermarkt, maar rekenen wel grotere mandjes af. Europese shoppers maakten vorig jaar meer dan 72 miljard keuzes voor FMCG-merken, blijkt uit onderzoek van YouGov.
Lidl opent in Duitsland een testwinkel waarin alleen non-food te koop is: Lidl Home & Living.
De Duitse consumentenbond sleept Lidl voor de rechter vanwege de campagne met permanente prijsverlagingen.
De Nederlandse Jumbo-ondernemers Martijn en Jason Vis, met twee Jumbo's in België, kijken ook naar Nederland voor uitbreiding.
Lidl test sinds enkele maanden in twee filialen in Nederland digitale emballagebonnen via de app. In Duitsland rolt de discounter de technologie volgende maand zelfs al uit.
Carrefour wil zijn Italiaanse tak verkopen. Het gaat om bijna 1200 winkels in het land, waaronder grote supermarkten, gemakswinkels en groothandels.
De Duitse televisiezender ZDF heeft afgelopen week de nieuwe documentairefilm Rewe, Edeka und Co - Wer verdient an unseren Lebensmitteln? uitgezonden.
De Duitse discountformule Penny gooit het met zijn eigen merken over een andere boeg.
De concurrentie in België groeit door de expansiedrift van Albert Heijn en Jumbo zienderogen. Distrifood zoomt in op grensplaats Maasmechelen om de Vlaamse supermarktstrijd een gezicht te geven. 'We hebben maar liefst 17 meter chips, dat is nog meer dan bij de AH XL.'