Oud-Nederland-baas nieuwe topman van Aldi Nord
Torsten Hufnagel vertrekt aan het einde van dit jaar als ceo van Aldi Nord. Zijn opvolger is goed bekend met de Nederlandse markt.
Torsten Hufnagel vertrekt aan het einde van dit jaar als ceo van Aldi Nord. Zijn opvolger is goed bekend met de Nederlandse markt.
Delhaize biedt vanaf komende maand alleen nog maar korting aan klanten met een klantenkaart.
Lidl opent in Duitsland een testwinkel waarin alleen non-food te koop is: Lidl Home & Living.
Het Duitse supermarktconcern Rewe heeft de omzet in de eerste zes maanden van het boekjaar met 3,7 procent zien toenemen. De operationele winst van het bedrijf holde echter achteruit.
Torsten Hufnagel vertrekt aan het einde van dit jaar als ceo van Aldi Nord. Zijn opvolger is goed bekend met de Nederlandse markt.
Klanten in de Colruyt Laagste Prijzen-winkel in Halle kunnen vanaf deze week gebruikmaken van een slimme boodschappenwagen. De Belgische retailer ontwikkelde de innovatie in eigen huis. Jumbo experimenteerde hier al mee in 2021, maar heeft geen hernieuwde plannen om een slimme winkelkar te lanceren.
Lidl slaagt er maar niet in om geld te verdienen in België. Drie jaar geleden zou de keten zelfs een 'recordverlies' hebben geleden, aldus de Belgische krant De Standaard.
Nederlanders zijn het afgelopen jaar veel meer boodschappen gaan doen in Duitsland, België en Luxemburg. De uitgaven vervijfvoudigden zelfs. Daardoor geven Nederlandse consumenten nu meer geld uit in buurlanden dan in de speciaalzaken of op de markt.
Albert Heijn is de regionale retailer met de hoogste waardering in België. De Nederlandse marktleider haalt Jumbo weer in.
Prijsvechters zijn vorig jaar in Duitsland harder gegroeid dan andere supermarkten en hypermarkten.
De Duitse consumentenwaakhond klaagt fabrikant Mondelez aan omdat het de Milka-repen kleiner maakte zonder dat te vermelden.
Albert Heijn maakt een comeback in de Belgische universiteitsstad Leuven.
Het aantal plaatsen in Nederland zonder eigen supermarkt groeit halsoverkop. In Duitsland geldt dat voor zo'n 3000 dorpen met tussen de 1000 en 3000 inwoners. Het door Norbert Hegmann opgerichte Tante Enso ziet juist hier een markt. Deze zomer brak de formule door de grens van 70 vestigingen en Tante Enso kan het aantal verzoeken voor nieuwe zaken nauwelijks aan. En de winkels zijn ook nog winstgevend. Is dit de blauwdruk voor de toekomst van dorpssupermarkten?
De Europese Commissie heeft voor het eerst een vrucht officieel als gezond erkend.
De Duitse inkoopgroep RTG International sluit zich aan bij het relatief nieuwe inkoopverbond Concordis.
Delhaize biedt vanaf komende maand alleen nog maar korting aan klanten met een klantenkaart.
Klanten komen minder vaak in de supermarkt, maar rekenen wel grotere mandjes af. Europese shoppers maakten vorig jaar meer dan 72 miljard keuzes voor FMCG-merken, blijkt uit onderzoek van YouGov.
Lidl opent in Duitsland een testwinkel waarin alleen non-food te koop is: Lidl Home & Living.
De Duitse consumentenbond sleept Lidl voor de rechter vanwege de campagne met permanente prijsverlagingen.
De Nederlandse Jumbo-ondernemers Martijn en Jason Vis, met twee Jumbo's in België, kijken ook naar Nederland voor uitbreiding.
Lidl test sinds enkele maanden in twee filialen in Nederland digitale emballagebonnen via de app. In Duitsland rolt de discounter de technologie volgende maand zelfs al uit.