Boris Braak
Redacteur
Boris Braak is redacteur bij Distrifood en schrijft onder meer over formules, branche en fabrikanten.

Redacteur
Boris Braak is redacteur bij Distrifood en schrijft onder meer over formules, branche en fabrikanten.


In het Zuid-Hollandse Schipluiden verrijst de eerste kweekvleesboerderij ter wereld. Het betreft een samenwerking tussen melkveehouder Corné van Leeuwen, RespectFarms en de provincie Zuid-Holland.

Albert Heijn en Jumbo attenderen hun klanten online op mogelijke toekomstige noodsituaties.

Het zijn turbulente tijden voor HappySoaps. Het plasticvrije verzorgingsmerk van Marcel en Marco Koers groeit met horten en stoten uit van webshop tot volwassen organisatie. HappySoaps ging supermarkten in en uit, doekte de fabriek op, sleutelde aan het assortiment en als klap op de vuurpijl stapte medeoprichter Marco uit het broederbedrijf. 'Maar we schrijven nu wel weer zwarte cijfers', zegt Marcel.

Een van de mannen die anderhalf jaar geleden de Aldi aan de Amsterdamsestraatweg in Utrecht overviel, blijkt een oud-medewerker te zijn. Hij wilde wraak nemen omdat hij tegen zijn zin was overgeplaatst naar een ander filiaal.

Het is de plicht van de levensmiddelenketen om te zorgen voor betaalbare boodschappen zonder dat dit ten koste gaat van het verdienmodel van ketenpartijen. Dat zegt FNLI-directeur Cees-Jan Adema.

Doug McMillon stopt volgend jaar als ceo van Walmart. De grootste retailer ter wereld kiest voor John Furner als opvolger.

Winkeldieven in België die betrapt worden, moeten vanaf volgend jaar €181 schadevergoeding betalen.

Spar City Amersfoort is opgelicht door een klant. Ondernemer Bas Dekker deelt de ongecensureerde videobeelden en waarschuwt mensen voor de verdachte.

De watercrisis in de regio Utrecht van anderhalve week geleden is vooral een goede testcase voor noodsituaties in de toekomst, zeggen betrokkenen. De Veiligheidsregio Utrecht grijpt de problemen aan om nieuwe afspraken te maken en wil bij volgende crises sneller en intensiever contact met supermarkten. Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) spreekt van 'een heel goede livetraining'.

Huismerkkoffie wordt bijna net zo vaak gekocht als duurdere merkkoffie. Dat blijkt uit onderzoek van Q&A Retail in opdracht van Lidl Nederland.