Albert Heijn

Albert Heijn is marktleider in Nederland en sinds jaar en dag gepositioneerd als full service supermarkt. De keten heeft ruim 1100 winkels, 8 home shop centers en 6 distributiecentra.

Formuleprofiel Albert Heijn

Hoofdkantoor:

Zaamdam

Aantal winkels:

1046

Omzet:

15,7 miljard euro

Marktaandeel:

37 procent (IRI)

*excl. Ah to go/BP

Bekijk alle artikelen

Coolblue-ceo Pieter Zwart sneert naar Albert Heijn. Foto: Instagram @pieterzwart77

Coolblue-ceo steekt de draak met Albert Heijns Blue Home

Pieter Zwart, ceo van Coolblue, steekt via Instagram de draak met Albert Heijn en diens recente introductie van Blue Home-keukenapparatuur.

De Coop in Zelhem. Foto: Google Street View

Vastgoed kort: Coop in Zelhem heropent als Plus

De Coop in het Gelderse Zelhem opent eind deze maand als Plus.

Team Albert Heijn Breestraat Leiden. Foto: AH

Albert Heijn keert na 120 jaar terug in oude binnenstad Leiden

Na 120 jaar keert Albert Heijn terug naar de oude binnenstad van Leiden. De marktleider bevestigt tegenover Distrifood dat op dinsdag 29 oktober een nieuwe winkel opent aan de Breestraat 130.

Foto: Albert Heijn

Albert Heijn geeft gas op uitrol Streeckgenoten

Albert Heijn heeft het assortiment Streeckgenoten in de winkels en online verder uitgebreid.

Archieffoto: Jumbo

Picnic haalt Jumbo in op ranglijst grootste webwinkels

Albert Heijn, Picnic en Jumbo zijn samen goed voor een onlineomzet van €3,26 miljard. Op de ranglijst van grootste webwinkels heeft Picnic afgelopen jaar Jumbo ingehaald.

De keukenapparaten van Blue Home, het nieuwe merk van Albert Heijn. Foto: Albert Heijn

Albert Heijn lanceert nieuw huismerk keukenapparatuur: Blue Home

Albert Heijn gaat keukenapparatuur onder het eigen merk Blue Home verkopen.

Foto: Albert Heijn

Hoe AH, Jumbo, Lidl en Plus de biologische omzet stuwen

De verkoop van biologische producten in supermarkten stijgt snel, meldt onderzoeksbureau YouGov. Tijdens een presentatie in Odijk leggen experts van Albert Heijn, Jumbo, Lidl en Plus uit hoe zij de bio-omzet ook de komende jaren verder aanzwengelen.

Foto: Distrifood

Stroomstoring treft AH Geveling: duizenden euro's derving

Albert Heijn Geveling in Nijmegen-Noord kan voor duizenden euro's aan producten weggooien na een bijna 4 uur durende stroomstoring.

Foto: Fred Libochant

Dirk goedkoopste in agf: AH, Jumbo, Plus duurder dan gemiddeld

Dirk van den Broek is de goedkoopste supermarkt met aardappelen, groenten en fruit, concludeert de Consumentenbond. Bij Albert Heijn, Jumbo en Plus kost agf meer dan gemiddeld, terwijl Spar het duurst is.

Herman te Pas

Albert Heijn en de dunne lijn tussen arrogantie en zelfbewustzijn

Voormalig Albert Heijn-topman Wouter Kolk blikte onlangs in Het Parool terug op zijn carrière als topman van de marktleider. Kolk toont in het interview, eens te meer, aan dat hij een man is met blauw bloed. Met de blik op de toekomst, balancerend tussen arrogantie en zelfbewustzijn.

Foto: Shutterstock

Albert Heijn lanceert campagne rond huismerken

Albert Heijn begint maandag met de campagne 'Beter in eigen merk. En dat merk je.'

Anouk Wissink, algemeen directeur Koninklijke Vezet en Marcel Jacobs, chief executive officer van Kramer Food Family. Foto: Koninklijke Vezet

Vezet bouwt pizza- en saladefabriek vanwege grote vraag AH

Koninklijke Vezet bouwt een splinternieuwe fabriek in Warmenhuizen om aan de grote vraag naar verse gemaksproducten vanuit Albert Heijn en Delhaize te kunnen voldoen.

Foto: Shutterstock

Albert Heijn vestigt zich in nieuwe Haagse villawijk

In de Haagse nieuwbouwwijk Vroondaal opent volgende week een Albert Heijn. Het is de eerste supermarkt die zich er vestigt.

Jan Peeters.

AH-multifranchiser (B) verkoopt groothandel aan Colruyt

Peeters-Govers, de grootste multifranchiser van Albert Heijn in België, verkoopt zijn groothandelstak Délidis aan de Colruyt Group.

Ondertekeningsmoment door Anita Scholte op Reimer, directeur Duurzaamheid en Kwaliteit bij Albert Heijn en Bart Geenen, Chief Conservation Officer van WWF-NL. Foto: AH

AH wil met Wereld Natuur Fonds ecologische voetafdruk halveren

Albert Heijn en Wereld Natuur Fonds (WWF-NL, voorheen WNF) presenteren vandaag een aanpak om de ecologische voetafdruk van het voedselsysteem te halveren tegen 2030. De partijen roepen andere supermarkten op om hun voorbeeld te volgen.

Wouter Kolk. Foto: Diederik van der Laan / Dutch Photo Agency

Ex-ceo Kolk: Blij dat AH misser flitsbezorging niet heeft gemaakt

Wouter Kolk, voormalig topman van Albert Heijn, is blij dat de marktleider nooit serieus werk heeft gemaakt van flitsbezorging.

Runder-kipgehakt verdwijnt uit veel Albert Heijn-winkels. Foto: Distrifood

Albert Heijn neemt vleesschap op de schop

Het barbecue-assortiment bij Albert Heijn maakt plaats voor winterse producten en ook verdwijnen in veel winkels 'tijdelijk' de runder-kipproducten.

Archieffoto: Distrifood

Vaatwastabletten: Aldi, AH en Lidl scoren goed, Jumbo matig

All-in-one vaatwastabletten van Aldi, Albert Heijn en Lidl komen goed uit een test van de Consumentenbond. De Jumbo ecologische vaatwastablet all-in one scoort beduidend minder.