Wheel Dag 2: Bieze Food Solutions wint Wheel met Oreo Cheesecake

Wheel Dag 2: Bieze Food Solutions wint Wheel met Oreo Cheesecake

NIJKERK - De tweede dag van de Distrifood Wheel of Retail wordt afgetrapt met een bezoek aan Bieze Foodgroup, die een categorie-Wheel wint met zijn Oreo Cheesecake.

De Wheel wordt uitgereikt in de categorie Zuivel en zuiveldranken. Het is een categorie met veel concurrentie en veel innovatie.

Het dessert

In Oreo Cheesecake combineert Bieze Food Solutions twee smaken in één dessert: Oreo-biscuit en romige cheesecake. Het product bestaat uit drie laagjes: een bodem van Oreo-cacaokruimels, een laag zachte vanillecheesecake en een garnering van verkruimelde Oreo-biscuit. Een dessert voor zowel cheesecakeliefhebbers als Oreo-fans. Oreo Cheese­cake is door Bieze Food Solutions geïntroduceerd om een alternatief te bieden binnen de categorie zoete desserts en daarmee waarde toe te voegen aan dit segment.

Het juryoordeel

De jury vond het verrassend het merk Oreo terug te zien in het zuivelschap, in een segment dat aandacht verdient, de cheesecake. Daarnaast scoort het natuurlijk op basis van omzet en innovatie.

Sanne Veldhoven

Sanne Veldhoven

Redacteur