Albert Heijn vergroot halalassortiment

ZAANDAM - Albert Heijn zet versterkt in op het halalschap. 16 November stroomde het nieuwe merk By Oummi in bij 350 vestigingen.
het nieuwe foodmerk My Oummi. opdr. 7459

Dit is de eerste stap van Albert Heijn om het assortiment van halalproducten uit te breiden, laat AH-woordvoerder Pauline van den Brandhof weten. ‘Wij willen er voor iedereen zijn. We creëren allerlei mogelijkheden om ‘beter eten’ voor iedereen bereikbaar te maken; verser, gezonder en gevarieerder.’

By Oummi

By Oummi is het initiatief van de Belgische consultant en schrijver Rachid Lamrabat. Hij is ontevreden is over het huidige halalaanbod in
supermarkten. AH krijgt in 330 Nederlandse en 20 Belgische winkels de primeur met het nieuwe merk. Lamrabat werd bekend met een boek over etnomarketing, dat in 2019 werd uitgeroepen tot Managementboek van het Jaar.

900.000 halalconsumenten

AH neemt zes producten van By Oummi op. Lamrabat verwacht met het assortiment luxere kant-en-klare maaltijden een breed publiek aan te spreken. ‘Daarom positioneren we ons niet als halalmerk, maar als merk dat ook halal is’, zegt hij in een interview met Distrifood. Het Centraal Bureau voor de Statistiek schat de totale markt van halalconsumenten in Nederland op ongeveer 900.000 consumenten.