Mora Crispy Chick'n wint Special Wheel Meest Margeverrijkend en categorie Diepvries - Snacks

Mora Crispy Chick'n wint Special Wheel Meest Margeverrijkend en categorie Diepvries - Snacks
Illustratie: Abe Borst

Mora Crispy Chick'n levert een mooi verkoopresultaat, met voor de retail een dito marge. Geheel in lijn met het beleid dat Van Geloven een aantal jaren geleden heeft ingezet. De goede kwaliteit - en de range die bewust beperkt is tot enkel die proposities die waarde toevoegen - leggen fabrikant en winkelier geen windeieren. De Special Wheel voor het meest margeverrijkende product is het resultaat, naast de winst in de categorie Diepvries - Snacks.

Susan Janssen, marketing manager Retail Benelux: ‘Met Mora Crispy Chick’n spelen we in op de trend naar kwalitatief hoogwaardige snacks. Ze zijn bereid met 100 procent malse kipfilet in een krokant korstje. Kip is hip. Dat zien we ook in het out-of-homekanaal en dat succes vertalen we hiermee ook door naar de markt voor thuisgebruik. De strips zijn lekker krokant te bereiden in airfryer, oven of frituur, waardoor je zelf het gewenste apparaat kunt kiezen.’

Rob Mienis, trade marketing manager Retail: ‘Crispy Chick’n kent een brede toepassing. Je kunt de strips zien als heerlijke snack bij de borrel of de frietjes, maar ook als volwaardig maaltijdcomponent in bijvoorbeeld wraps of salades. De kracht van het concept is dat het breder gaat dan enkel het snackmoment.’

Lees het hele interview in het gratis Wheel of Retail digimagazine:

Mora Crispy Chick’n wint Special Wheel Meest Margeverrijkend en categorie Diepvries – Snacks