Bavaria 0.0 IPA wint Wheel of Retail in bier

DOETINCHEM – De winnaar van de Wheel of Retail in de categorie bier is bekendgemaakt door stadsdichter Jesse Laport.
Delen:
Jesse Laport maakt de Wheel-winnaar bekend in de categorie Bier.

Kanshebbers op de felbegeerde supermarktprijs zijn Liefmans Fruitesse Alcohol Free, Affligem Blond alcoholvrij, Bud pils introductie, Leffe Blond alcoholvrij, Bavaria IPA 0.0 en Grolsch Blond, Dubbel en Tripel in 45 cl bruine beugel.

En de winnaar is…

Jury: ‘Duidelijke winnaar’

‘Met deze IPA weten ze de positie terug te pakken als grootste in 0.0.’ Dat zegt de Wheel-jury, bestaande uit drie vertegenwoordigers van de grootste inkooppartijen in Nederland, Jumbo, Albert Heijn en Superunie. GfK ziet dat Bud even sterk presteert, maar dat consumenten net iets minder repeat-aankopen doen van dat merk. Dus ook volgens de consument is Bavaria een terechte winnaar.

Eerste reactie Bavaria

Peter Garstenveld feliciteert Emiel Hendrikx namens Distrifood met de gewonnen Wheel. ‘Ik ga er eentje op nemen’, aldus Hendrikx. ‘Gezondheid!’ Het product is volgens hem een resultaat van lang sleutelen in de brouwerij en vele experimenten met hop. Lancering vond plaats nadat het ‘wauw-effect’ gevonden was. ‘Gelukkig vindt de consument hem ook lekker, daar doen we het natuurlijk voor.’

Over stadsdichter Jesse Laport

Jesse Laport is op 11 januari 2012 benoemd tot Stadsdichter van Arnhem. Hij is gediplomeerd schrijver, dichter, performer, muzikant, acteur, redacteur, voice-over, copywriter, organisator en presentator. Laport laat naar eigen zeggen lachen en huilen, maar liever nog denken.