Dunkin' Donuts kort eigen naam in

Dunkin' Donuts kort eigen naam in
Foto: Shutterstock

CANTON - De Amerikaanse donut- en koffieketen Dunkin' Donuts gaat Dunkin' heten. De naamsverandering vindt officieel plaats in januari volgend jaar.

'Het is officieel, we worden Dunkin', twitterde het bedrijf. De naam Dunkin' Donuts werd voor het eerst in 1950 gebruikt door oprichter William Rosenberg. Er komt een nieuw logo voor de restaurants, verpakkingen en reclames. Volgens het bedrijf gaat het om een modernisering waarbij meer wordt gericht op bestellingen van drankjes zoals koffie voor onderweg. De keten maakte in maart vorig jaar zijn entree in Nederland. Er zijn vestigingen in onder meer Amsterdam, Utrecht en Eindhoven. Wereldwijd zijn er meer dan 12.600 locaties in 46 landen.

Dunkin' moet alle winkelgevels aanpassen

De naamswijziging gaat in januari in. Dat betekent een flinke operatie voor het bedrijf, dat de gevels van alle vestigingen zal moeten aanpassen, alsmede nieuwe servetjes en dozen moet aanschaffen. Het logo blijft in uiterlijk overigens wel grotendeels hetzelfde, maar bestaat dus nog maar uit één woord. Met de nieuwe naam wil het bedrijf 'relevant blijven voor jonge consumenten.' Chief marketing officer Tony Weissman denkt dat de nieuwe naam 'enorm veel energie gaat creëren voor Dunkin. Binnen en buiten onze winkels'. Het assortiment blijft overigens ongewijzigd.

Lees ook: Nederland telt 6240 fastfoodzaken

Joep Meijsen

Joep Meijsen

Portal manager

Joep Meijsen is als portal manager verantwoordelijk voor Distrifood.nl. Als verslaggever maakt hij interviews, reportages en nieuwsberichten en schrijft hij commentaren en analyses.