RTLZ onthult AH samenwerkingstarieven

RTLZ onthult AH samenwerkingstarieven
Klantenkaarten kunnen ook gebruikt worden bij recalls. Foto Joris Telders

ZAANDAM - RTLZ onthult de 'samenwerkingstarieven 2018' van Albert Heijn. Wie vol in de promotie wil meegaan betaalt €223.000, aldus de zender.

In een bericht op de site zegt RTLZ dat fabrikanten diepe zakken moeten hebben om aan bonusacties van AH mee te doen. De zender onthult samenwerkingstarieven die variëren van €50.000 (kopaankleding in de winkel) tot €223.000 (Bonusfolder met TV-uitstraling en online banners).

Leverancier betaal korting

'Deze week zijn de eetrijpe avocado’s, kwark van Almhof en Unox-knakworsten in de bonus bij Albert Heijn. Die kortingen zien er leuk uit bij de kassa, maar wie betaalt die prijsverlagingen?' De conclusie uit het artikel luidt dat dat in eerste instantie de leverancier is. De zender suggereert dat de kosten voor de acties uiteindelijk vaak worden doorberekend aan de klant.

Folderbijdrage van alle tijden

AH wil in het artikel niet reageren op het openbaarmaken van de tarieven. Jan-Willem Grievink, directeur van het Food Service Instituut zegt in het artikel niet veel nieuws te zien: fabrikanten betaalden altijd al voor een folderplek.

Lees ook: bonusaanbieding op handscanner in AH

Peter Garstenveld

Peter Garstenveld

Hoofdredacteur

Hoofdredacteur Peter Garstenveld is een ervaren journalist met expertise in food, ondernemerschap en de financiële sector. Hij schrijft sinds begin jaren negentig over de Nederlandse supermarktsector.