Smaakt: een merk met een missie

Smaakt: een merk met een missie
Groep 7 – Basisschool De Wissel

Smaakt vult met haar assortiment inmiddels al jaren het nationale supermarktschap. Altijd biologisch, zonder geraffineerde suikers en met de juiste toegevoegde waarde. Maar Smaakt gaat verder. PLUS Supermarkten werkt inmiddels mee aan het lesprogramma Kidsproef voor basisscholen.

- Artikel komt van de Smaakspecialist - 

“Kennis- en inspiratiedeling over voeding levert een wezenlijke bijdrage aan het maken van een bewuste keuze over wat je als mens eet”, vertelt Maarten de Leng van de Smaakspecialist. “Een keuze die door iedereen op basis van andere motieven gemaakt kan worden. Wij geloven dat het belangrijk is dat iedereen deze keuze kan maken. Deze heeft namelijk impact op bijvoorbeeld natuur, dierenwelzijn, arbeidsomstandigheden of gezondheid. Met Smaakt hebben wij met het lesprogramma KidsProef de ambitie om een substantiële bijdrage aan dit bewustzijn te leveren.

Lesprogramma KidsProef

Het lesprogramma KidsProef is inmiddels op vele scholen gedoceerd en de deelname groeit snel. Het doel is om uiteindelijk alle basisscholen ‘bewust’ te maken. Het lesprogramma is professioneel ontwikkeld in samenwerking met docenten en wordt gedurende het hele jaar in heel Nederland door ambassadeurs gegeven. De ambassadeurs die lessen verzorgen worden getraind en ontvangen voor elke les een KidsProef-box.

Samenwerking met de retail

Om de uitrol van het lesprogramma te versnellen wordt een intensieve samenwerking gezocht met de retail. PLUS Supermarkten doet ook mee met het initiatief: “Het programma is een laagdrempelige en goede manier om een bijdrage te leveren aan de educatie van de kinderen in de omgeving. Het heeft ook goodwill en positieve publiciteit opgeleverd voor ons”, aldus Sabine Zondag van PLUS.

Aanmelden voor KidsProef kan via www.smaakt.bio

Senior sales director Esther Tromp-Strijdveen met Caroline Bronkhorst, Head of customer development.

'Duurzaam groeien doe je samen'

Arla Foods is een door boeren gedragen coöperatie. Alles binnen het bedrijf ademt het streven naar duurzame groei door keteninnovatie. Van melkveehouder tot retailer en consument: Arla Foods betrekt ze allemaal in haar streven naar duurzamere producten tegen een eerlijke prijs. 'Zo verleggen we samen onze grenzen.'

Label Rouge boerenkip: Rijke historie Franse delicatesse

Label Rouge boerenkip: Rijke historie Franse delicatesse

Ontdek het verhaal achter de Label Rouge boerenkip : een iconische kip in de Franse gastronomie, bekend om haar intense smaken. In de schappen herken je de Label rouge producten aan de rode kleur van het logo op de verpakking. Dit logo wordt al 60 jaar officieel erkend en wint ook in de Nederlandse supermarkten steeds meer terrein. Maar wat maakt het nu zo een bijzonder product? We nemen je mee naar het verhaal achter de Label Rouge kip.

 Eigenaren Max Kranendijk en Martijn Canters: 'Momenteel zijn er in de retail ongeveer tien soepen, waarvan er enkele ook met de seizoenen wisselen.'

Oma's kan nog veel meer naast soep en maaltijden

Om ouderen en jongeren bij elkaar te brengen werd een soep-kook-dag georganiseerd. Uit het succes werd een merk opgezet waarmee de retail werd benaderd. Twee jaar later is het een van de succesvolste introducties uit 2022.

De plantaardige variant van Chocomel is gebaseerd op cashewnoot en erwt.

Chocomel Plant-Based: 'Smaak is het allerbelangrijkst'

Chocomel is de enige èchte. Een nieuwe plantaardige variant ligt dan ook direct onder een vergrootglas: lukt het de marktleider om met een topproduct te komen? Een goed product en een grootse activatie zorgden samen voor een blijvend succes. Een stayer.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.