Sensodyne ProGlasur: antwoord op groei in gezonde voeding

Sensodyne ProGlasur: antwoord op groei in gezonde voeding

De verschuiving van de huidige eet- en drinkgewoontes naar steeds gezondere voeding is zeker in supermarkten zichtbaar. Gezonde voeding is echter vaak rijk aan voedingszuren. Sensodyne springt in deze markt en start een grote campagne rondom het nieuwe product ProGlasur Strong & White.

Sponsored content door Sensodyne

De verschuiving naar gezonde voeding zal geen supermarktmanager zijn ontgaan. #Healthyfood en #fitfood zijn al jaren veel gebruikte hashtags op Instagram. In veel gezond eten zit minder suiker wat goed nieuws is voor de tanden. Minder goed nieuws is dat veel voeding die als gezond wordt gezien, vaak zuur zijn. Denk aan fruit, en koolzuurhoudend water met een citroensmaakje. Deze zuurhoudende producten kunnen de blootstelling van tandglazuur aan voedingszuren verhogen, wat kan leiden tot tanderosie.
Een grote nieuwkomer in het Sensodyne ProGlasur assortiment is nu ProGlasur Strong & White. De nieuwste introductie op het gebied van Oral Care zorgt voor wittere tanden* en versterkt actief het tandglazuur en helpt te beschermen tegen de gevolgen van dagelijkse zuren.

Wat moet u weten om vragen van klanten te kunnen beantwoorden rondom de introductie van dit nieuwe product?

Wat is tanderosie

Tandglazuur is de buitenste witte, mineraalrijke beschermlaag van je tanden. Het is niet alleen sterk; het is de hardste substantie die ons lichaam aanmaakt. Het is opmerkelijk dat tandglazuur door zuren in onze dagelijkse voeding en dranken kan verzwakken of verzachten.
Als tandglazuur verzwakt, kan het makkelijker afslijten. Na verloop van tijd kan het geleidelijk dunner en doorschijnend worden, waardoor de tanden een doffe gele uitstraling krijgen.

Vergroten van de kennis

De kennis omtrent tanderosie onder consumenten is beperkt, waardoor consumenten onbewust de hardste en meest waardevolle substantie van de tanden ‘verwaarlozen’ .
Om deze kennis te vergroten, ondersteunt ProGlasur de introductie van Strong & White met een sterk digitaal plan, om zo:
1. de oorzaken en consequenties van tanderosies te belichten
2. inzicht te geven in het effect dat het heeft op het uiterlijke voorkomen
3. inzicht te geven in hoe erosie voorkomen kan worden

Campagne met Naomi van As

Het product is inmiddels geïntroduceerd op schap, waarna vanaf week 41 een influencer campagne met Naomi van As live gaat. Tevens zal de introductie ondersteund worden met een televisiecommercial & IVideo, waarbij het topic belicht wordt vanuit een mondhygiëniste. Ook zal het product verder sterk ondersteund worden via de digitale kanalen. Het product is verkrijgbaar bij Kruidvat, Trekpleister, Jumbo, DA, Dio en Etos.

*vs. Proglasur Daily Protection

GlaxoSmithKline Consumer Healthcare B.V. CHSEN/0021/17

Lees meer over