Sensodyne ProGlasur: antwoord op groei in gezonde voeding

Sensodyne ProGlasur: antwoord op groei in gezonde voeding

De verschuiving van de huidige eet- en drinkgewoontes naar steeds gezondere voeding is zeker in supermarkten zichtbaar. Gezonde voeding is echter vaak rijk aan voedingszuren. Sensodyne springt in deze markt en start een grote campagne rondom het nieuwe product ProGlasur Strong & White.

Sponsored content door Sensodyne

De verschuiving naar gezonde voeding zal geen supermarktmanager zijn ontgaan. #Healthyfood en #fitfood zijn al jaren veel gebruikte hashtags op Instagram. In veel gezond eten zit minder suiker wat goed nieuws is voor de tanden. Minder goed nieuws is dat veel voeding die als gezond wordt gezien, vaak zuur zijn. Denk aan fruit, en koolzuurhoudend water met een citroensmaakje. Deze zuurhoudende producten kunnen de blootstelling van tandglazuur aan voedingszuren verhogen, wat kan leiden tot tanderosie.
Een grote nieuwkomer in het Sensodyne ProGlasur assortiment is nu ProGlasur Strong & White. De nieuwste introductie op het gebied van Oral Care zorgt voor wittere tanden* en versterkt actief het tandglazuur en helpt te beschermen tegen de gevolgen van dagelijkse zuren.

Wat moet u weten om vragen van klanten te kunnen beantwoorden rondom de introductie van dit nieuwe product?

Wat is tanderosie

Tandglazuur is de buitenste witte, mineraalrijke beschermlaag van je tanden. Het is niet alleen sterk; het is de hardste substantie die ons lichaam aanmaakt. Het is opmerkelijk dat tandglazuur door zuren in onze dagelijkse voeding en dranken kan verzwakken of verzachten.
Als tandglazuur verzwakt, kan het makkelijker afslijten. Na verloop van tijd kan het geleidelijk dunner en doorschijnend worden, waardoor de tanden een doffe gele uitstraling krijgen.

Vergroten van de kennis

De kennis omtrent tanderosie onder consumenten is beperkt, waardoor consumenten onbewust de hardste en meest waardevolle substantie van de tanden ‘verwaarlozen’ .
Om deze kennis te vergroten, ondersteunt ProGlasur de introductie van Strong & White met een sterk digitaal plan, om zo:
1. de oorzaken en consequenties van tanderosies te belichten
2. inzicht te geven in het effect dat het heeft op het uiterlijke voorkomen
3. inzicht te geven in hoe erosie voorkomen kan worden

Campagne met Naomi van As

Het product is inmiddels geïntroduceerd op schap, waarna vanaf week 41 een influencer campagne met Naomi van As live gaat. Tevens zal de introductie ondersteund worden met een televisiecommercial & IVideo, waarbij het topic belicht wordt vanuit een mondhygiëniste. Ook zal het product verder sterk ondersteund worden via de digitale kanalen. Het product is verkrijgbaar bij Kruidvat, Trekpleister, Jumbo, DA, Dio en Etos.

*vs. Proglasur Daily Protection

GlaxoSmithKline Consumer Healthcare B.V. CHSEN/0021/17

Senior sales director Esther Tromp-Strijdveen met Caroline Bronkhorst, Head of customer development.

'Duurzaam groeien doe je samen'

Arla Foods is een door boeren gedragen coöperatie. Alles binnen het bedrijf ademt het streven naar duurzame groei door keteninnovatie. Van melkveehouder tot retailer en consument: Arla Foods betrekt ze allemaal in haar streven naar duurzamere producten tegen een eerlijke prijs. 'Zo verleggen we samen onze grenzen.'

Label Rouge boerenkip: Rijke historie Franse delicatesse

Label Rouge boerenkip: Rijke historie Franse delicatesse

Ontdek het verhaal achter de Label Rouge boerenkip : een iconische kip in de Franse gastronomie, bekend om haar intense smaken. In de schappen herken je de Label rouge producten aan de rode kleur van het logo op de verpakking. Dit logo wordt al 60 jaar officieel erkend en wint ook in de Nederlandse supermarkten steeds meer terrein. Maar wat maakt het nu zo een bijzonder product? We nemen je mee naar het verhaal achter de Label Rouge kip.

 Eigenaren Max Kranendijk en Martijn Canters: 'Momenteel zijn er in de retail ongeveer tien soepen, waarvan er enkele ook met de seizoenen wisselen.'

Oma's kan nog veel meer naast soep en maaltijden

Om ouderen en jongeren bij elkaar te brengen werd een soep-kook-dag georganiseerd. Uit het succes werd een merk opgezet waarmee de retail werd benaderd. Twee jaar later is het een van de succesvolste introducties uit 2022.

De plantaardige variant van Chocomel is gebaseerd op cashewnoot en erwt.

Chocomel Plant-Based: 'Smaak is het allerbelangrijkst'

Chocomel is de enige èchte. Een nieuwe plantaardige variant ligt dan ook direct onder een vergrootglas: lukt het de marktleider om met een topproduct te komen? Een goed product en een grootse activatie zorgden samen voor een blijvend succes. Een stayer.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.