nieuws

‘Geen consumentenclaims rond listeria’

Vers 787

‘Geen consumentenclaims rond listeria’
Foto: Shutterstock

AMSTERDAM – Vleeswarenfabriek Offerman hoeft vooralsnog vermoedelijk geen rekening te houden met forse schadeclaims van consumenten rond de besmetting van een reeks producten met de listeria-bacterie.

Dat zegt letselschade-advocaat Yme Drost in dagblad De Telegraaf. Hij was enkele jaren geleden betrokken bij claims tegen de fabrikant van met salmonella besmette zalm Foppen uit Harderwijk. ‘De telefoon stond hier destijds roodgloeiend. Daar is nu absoluut geen sprake van’, laat hij weten.

‘Geen langdurig effect op Offerman’

Ook specialisten op het gebied van crisiscommunicatie maken zich geen zorgen over een langdurig effect van de crisis op Offerman. Charles Huijskens: ‘Natuurlijk gaat ze dit veel geld kosten, de fabriek ligt stil en zo’n terugroepactie is niet gratis, maar bij consumenten is Offerman geen bekende naam. Die kopen hun vleeswaren bij Albert Heijn of Jumbo en hadden tot dit weekend nog nooit van die hele fabriek gehoord.’

‘Geheugen Nederlander maar kort’

De visie van Huijskens wordt gedeeld door Jan Driessen. ‘Als het bedrijf eerlijk communiceert over zo’n besmetting en er direct drastische maatregelen worden genomen, dan is het geheugen van de Nederlander maar kort’, zegt hij in De Telegraaf.

Reageer op dit artikel