nieuws

Laagblijvers helpt prijsimago van Plus

Vers 3196

Laagblijvers helpt prijsimago van Plus

DONGEN – De invoering van Laagblijvers bij Plus heeft het prijsimago in agf een stevige boost gegeven. Plus hoeft alleen nog een aantal prijsketens voor te laten gaan.

Plus krijgt in het GfK Versrapport 2019 van zijn klanten op het aspect ‘lage prijzen’ het rapportcijfer 6,85. Daarmee scoort Plus nu de hoogste waardering onder de serviceformules in het onderzoek. De Plus hoeft in de editie van dit jaar alleen nog de meer prijs gerichte ketens Nettorama, Lidl, Aldi, Boni en Dirk van den Broek voor te laten gaan.

Vorig jaar Jumbo nog beter, AH gelijk

Het cijfer is ook een verbetering ten opzichte van vorig jaar, toen Plus van zijn klanten een 6,75 kreeg, wat toen nog een lagere waardering voor ‘lage prijzen’ was dan Jumbo ontving en gelijk aan het rapportcijfer voor Albert Heijn. Ook Jan Linders had toen in groente en fruit nog een beter prijsimago dan Plus.

In andere versgroepen doet Plus het minder

De invoering van Laagblijvers in januari van dit jaar is waarschijnlijk een belangrijke factor in de verbetering bij Plus. Research director Joop Holla van GfK: ‘In de andere twee versgroepen die we voor het GfK Versrapport onderzoeken, brood en vlees, staat Plus op het aspect ‘lage prijzen’ niet bij de tien ketens met het hoogste rapportcijfers.’

Anders dan totale branche

De ontwikkeling bij Plus is ook anders dan die van de totale branche. Die kreeg op het aspect ‘lage prijzen’ in groente en fruit dit jaar met het rapportcijfer 6,93 een iets lagere waardering dan vorig jaar.

Plus neemt eerste plaats in brood over

De nieuwe editie van het GfK Versrapport was sowieso een reden voor een feestje bij Plus. De formule neemt in de versgroep brood de eerste plaats over van Jan Linders, dat jarenlang het rapport aanvoerde. In groente en fruit is Plus nummer 6, terwijl de formule op vlees als nummer 2 uit de bus komt.

Nettorama is één in vlees

In die laatste versgroep neemt Nettorama de eerste plaats over van Emté, dat na de overname door Jumbo niet meer opgenomen is in het rapport. In groente en fruit is Lidl voor de achtste keer in de laatste 10 jaar als formule met de hoogste waardering uit de bus gekomen, nipt voor Nettorama.

Beeldje en oorkonde voor de winnaars

De drie winnende formules ontvingen deze week uit handen van Holla en Distrifood-hoofdredacteur Peter Garstenveld een beeldje en een oorkonde. De volledige uitslag van het GfK Versrapport verschijnt in het septembernummer van Foodmagazine, de zustertitel van Distrifood.

Reageer op dit artikel