nieuws

GfK Versrapport: Nettorama wint in vlees

Vers 6857

GfK Versrapport: Nettorama wint in vlees
Foto: Distrifood/Foodmagazine

OOSTERHOUT – Nettorama krijgt van zijn klanten het hoogste rapportcijfer voor de vleesafdeling. De van oorsprong Brabantse formule neemt de eerste plek in het GfK Versrapport over van Emté.

Nettorama krijgt in het GfK Versrapport 2019 in vlees een iets hogere waardering van zijn klanten (van 7,42 naar 7,48) en is daarmee met voorsprong de nummer 1. Twee jaar geleden zat de keten nog maar op 7,25, wat een stevige en aanhoudende vooruitgang in de waardering door klanten aangeeft.

Plus stijgt ondanks iets lager rapportcijfer

Emté won vorig jaar met het rapportcijfer 7,63, maar maakt geen deel meer uit van het onderzoek. Dat levert ook Plus een plekje winst op, al daalt die keten wel in waardering (van 7,37 naar 7,30). Jan Linders stijgt iets in waardering (van 7,22 naar 7,25) maar komt wel op de 3e plaats terecht.

Joop Holla (GfK) overhandigt de prijs bij Nettorama:

Opvallende verbetering bij Dekamarkt

Opvallend is de verbetering bij Dekamarkt. De Detailresult-formule stijgt van de 11e naar de
5e plaats (van 7,15 naar 7,20). Daarmee zijn de stijgers in rapportcijfer in de top-10 genoemd. Jumbo komt ondanks een daling wel de top-10 binnen (van 7,15 naar 7,11), terwijl Lidl ondanks een daling (van 7,16 naar 7,13) toch twee plaatsten stijgt naar 8. Datzelfde geldt voor Boni (7,19 naar 7,16) dat nu 7e staat.

Nettorama op meeste aspecten nummer één

Albert Heijn is de nummer 1 in het deelaspect ruime keuze en Jan Linders wint het op presentatie.  Op alle andere aspecten is Nettorama de formule met het hoogste cijfer.

Ook in vlees daling van de totale waardering

Het totale rapportcijfer dat Nederlandse consumenten aan hun supermarkt geven voor de vleesafdeling is afgelopen jaar gedaald. Waar klanten in 2018 nog gemiddeld een 7,20 uitdeelden, is dat nu gedaald naar 7,13. Gisteren werd al bekend dat Lidl opnieuw de beste supermarktketen is in agf. Ook in die productgroep daalde de gemiddelde waardering voor supermarkten.

2019 2018 Formule 2019 2018
1 2 Nettorama 7,48 7,42
2 3 Plus 7,30 7,37
3 8 Jan Linders 7,25 7,22
4 5 Albert Heijn 7,22 7,29
5 5 Poiesz 7,20 7,29
5 11 Dekamarkt 7,20 7,15
7 9 Boni 7,16 7,19
8 10 Lidl 7,13 7,16
9 11 Jumbo 7,11 7,15
10 7 Deen 7,08 7,26
Totaal 7,13 7,20

Lees meer over het GfK Versrapport:

Lidl blijft beste in agf

Plus op 1 in brood

Reageer op dit artikel