nieuws

Oma’s Soep krijgt plek in schap bij AH

Vers 3545

Oma’s Soep krijgt plek in schap bij AH
Foto: Albert Heijn

ZAANDAM – Het product Oma’s soep is de winnaar van de AH Product Pitch op donderdag. Het product krijgt nu een plek op het schap bij de marktleider.

Oma’s Soep is een product van twee ondernemers waarbij ouderen en jongeren samen van overgebleven producten van de vorige dag soep maken. Daarmee wordt zowel voedselverspilling als eenzaamheid onder ouderen tegengegaan. De soepen worden op verschillende locaties in Amsterdam en Groningen gemaakt.

Solt en Gigi’s ook op het schap

Ook voor de nummers twee en drie van het evenement dat donderdag werd gehouden komen in de winkels van Albert Heijn te liggen. Het gaat daarbij om Solt, een collectief van vijf vissers uit Zoutkamp de een reeks producten rond garnalen maken en ijsmaker Gigi’s. Laatstgenoemde produceert ijsproducten zonder melk, room en eieren en zijn daarmee honderd procent geschikt voor veganisten.

Kans voor start-ups

De AH Product Pitch is een jaarlijks evenement dat start-ups de kans moet geven binnen te komen bij de grootste supermarktketen van het land. AH wil daarmee innovatie een impuls geven en het eigen assortiment verrijken. Dit jaar was de vierde editie van de Product Pitch. Inmiddels hebben verschillende andere ketens soortgelijke evenementen.

Reageer op dit artikel