nieuws

Nederland wil massaal paasbarbecueën

Vers 2207

Nederland wil massaal paasbarbecueën
Foto: Distrifood

VEGHEL – Eén op de vier Nederlanders overweegt komend weekeinde te gaan barbecueën. De prachtige weersverwachting tijdens de komende paasdagen vormt hiervoor de belangrijkste impuls.

Dat meldt supermarktketen Jumbo op basis van eigen onderzoek. ‘Jumbo verklaart hiermee het BBQ-seizoen officieel geopend’, juicht de formule in het persbericht. De keten maakt van de gelegenheid gebruik om te melden dat veel van zijn winkels tijdens de paasdagen gewoon geopend zijn, mochten mensen op het laatste moment nog boodschappen willen doen om te profiteren van het mooie weer.

AH adverteert ook met paasbarbecuën

Jumbo is niet de enige keten die zich rond deze paasdagen richt op de barbecuelust bij consumenten. Ook de advertentie van marktleider Albert Heijn in de dagbladen vanmorgen is gericht op liefebbers van gegrild vlees. ‘BBQ’en is helemaal hot deze Pasen’, kopt de supermarktketen boven aanbieding met 50 procent korting op hamburgers of varkenssaté voor op de barbecue.

Negen op de tien Nederlanders barbecuet

Uit het Nationale BBQ-onderzoek blijkt dat negen op de tien Nederlanders wel eens meedoet aan een barbecue. Gemiddeld geven consumenten zo’n barbecue het rapportcijfer 7,7. Supermarkten zijn leidend in de verkoop van barbecuevlees.

Reageer op dit artikel