nieuws

Jumbo krijgt primeur met Optimel-salades

Vers 15775

Jumbo krijgt primeur met Optimel-salades

AMERSFOORT – FrieslandCampina zet met Optimel een stap buiten de zuivelcategorie. Jumbo en Deen hebben als eerste retailers Optimel-salades in het koelschap liggen.

‘Ze vliegen de winkel uit’, zegt Marieke Liesting, Optimel-brandleader bij FrieslandCampina. ‘De verkoop bij Jumbo overtreft onze verwachting.’

Optimel-salades als merkversterking

Het is een opvallende stap van het zuivelmerk. Liesting ontkent dat dit nodig is omdat het merk en de zuivelcategorie het moeilijk hebben: ‘Dat is niet de reden geweest. Voor ons is het een logische versterking van het merk. Juist omdat Optimel zo goed bekend is bij de consument kunnen wij buiten de categorie bewegen.’

 

‘Voor ons is het een logische versterking van het merk’

Marieke Liesting , Optimel-brandleader bij FrieslandCampina

Salades zijn samenwerking met Optimel-community

Ze noemt het product een cocreatie met Optimel-klanten. Zij zeiden in de Optimel-community vaak salades te maken op basis van groente en yoghurt of kwark als gezond alternatief op de boterham. Met 20 leden ging Optimel de innovatiekeuken in en begon het ontwikkeltraject. Smilde Foods is er als externe supplier nauw bij betrokken.

Optimel-salades binnenkort in alle formules

De salades, in smaken Paprika Komkommer, Gele Curry en Sellerie Appel en Krent liggen sinds week 13 bij Jumbo en Deen. Vanaf week 15 richten andere Superunie-leden de koeling opnieuw in en AH volgt na Pasen in week 19. De consumentenadviesprijs is €1,79. Aankomende week start de mediacampagne.

Reageer op dit artikel