nieuws

Verspakket super levert klant voordeel op

Vers 4493

Verspakket super levert klant voordeel op
Foto: Distrifood

AMSTERDAM – Wie bij Albert Heijn of Jumbo een verspakket koopt, is voordeliger uit dan bij het kopen van de losse ingredïenten. Het prijsverschil kan oplopen tot ruimt twee euro.

Dat blijkt uit een prijsvergelijking van de website Business Insider dat bij Albert Heijn en Jumbo verspakketten kocht voor het maken van pompoensoep, Mexicaanse burrito’s en lasagne. Daarbij berekende de site de prijs met behulp van afgewogen hoeveelheden en de prijs als er een hele verpakking moet worden aangeschaft, zoals een net uien of een pak bouillonblokjes. Bij een Jumbo-maaltijdpakket lasagne komt de prijs van losse ingrediënten uit op €6,51, van de hele verpakkingen op €10,49. Het verspakket kost €4,69.

Prijsverschil grootst bij Jumbo-burrito’s

Het verspakket lasagne van Albert Heijn kost ook €4,69, terwijl klanten €6,04 voor de losse ingrediënten en €11,40 voor de hele verpakkingen kwijt zijn. Bij de andere verspakketten worden soortgelijke prijzen gevonden, waarbij het prijsverschil bij de Jumbo-burrito’s het grootst is.

Samenstelling niet identiek

De site wijst erop dat de verspakketten van Albert Heijn en Jumbo qua samenstelling niet identiek zijn. De conclusie: ‘Voor beide supers geldt dat hun verspakket goedkoper is dan de los gekochte ingrediënten. Het verspakket is dus niet alleen makkelijk, maar ook goedkoper.’ Verspakketten behoren tot de snelstgroeiende assortimentsgroepen in de supermarkt.

Reageer op dit artikel