nieuws

Omzet HelloFresh stijgt, verlies daalt iets

Vers 1716

Omzet HelloFresh stijgt, verlies daalt iets

BERLIJN – Bij HelloFresh ging groei vorig jaar nog altijd boven winst. De bezorger van maaltijdboxen kreeg er in 2018 flink meer klanten bij en verwerkte meer bestellingen, wat resulteerde in een hogere omzet. Die snelle groei ging gepaard met een negatief operationeel resultaat.

De opbrengsten stegen het afgelopen jaar met ruim 41 procent tot een kleine 1,3 miljard euro. Het operationele verlies over heel 2018 kwam uit op 54,5 miljoen euro. Het bedrijf wist daarmee het negatieve resultaat met 22 procent terug te dringen. Het nettoverlies bedroeg 82,8 miljoen euro, tegen 92 miljoen euro in het voorgaande jaar.

Dit jaar eindelijk operationeel break-even

HelloFresh verwacht dit jaar stevig te blijven groeien met een omzetplus tussen de 25 en 30 procent. De onderneming denkt dit jaar ook operationeel quitte te kunnen draaien. De Duitsers gingen er aanvankelijk van uit dat dit punt eind vorig jaar zou worden bereikt, maar door extra investeringen in de Verenigde Staten moest die ambitie worden bijgesteld.

HelloFresh marktleider in Nederland

Zoals gebruikelijk meldt HelloFresh niets over de resultaten in Nederland. In het persbericht stelt de leverancier van maaltijdboxen wel marktleider te zijn in Nederland, België en de Benelux. ‘Wij kijken terug op een positief jaar in de Beneliux. Wij streven er naar om het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken en we hebben in het afgelopen jaar veel gedaan qua productontwikkeling’, zo wordt ceo Maartje Frederiks van HelloFresh in de Benelux geciteerd.

Opening dc hoogtepunt in 2018

Het bedrijf opende een nieuw distributiecentrum in Bleiswijk. Frederiks: ‘De opening van het distributiecentrum zie ik als één van de grootste mijlpalen van 2018. We zijn hier onwijs trots op omdat het een uniek ontwerp is, volledig gebaseerd op onze wensen.’

Samenwerking met Plus uitgebreid

Onderzoeksbureau GfK meldde eind vorig jaar dat aanbieders van maaltijdboxen terrein verliezen in Nederland, onder meer door de snelgroeiende populariteit van zogenoemde verspakketten in de supermarkt. HelloFresh breidde afgelopen jaar de samenwerking met Plus verder uit rond de verkoop van maaltijdpakketten in de supermarkt.

Reageer op dit artikel