nieuws

Wakker Dier bombardeert AH met ‘telefoontjes’

Vers 2216

Wakker Dier bombardeert AH met ‘telefoontjes’

AMSTERDAM – Wakker Dier bombardeert AH-vestigingen met gesproken SMS-berichten. Het is na een radiocommercial een volgende stap in de protestactie ‘Stop de lokkip bij Albert Heijn!’

Wakker Dier roept consumenten op tot een telefoonbombardement gericht tegen AH. Op een speciale pagina op de site van Wakker Dier kunnen mensen die willen protesteren hun naam en telefoonnummer invullen. Vervolgens wordt geautomatiseerd een gratis gesproken SMS-bericht gestuurd naar een willekeurige vestiging van AH.  Anne Hilhorst, campagneleider bij Wakker Dier zegt op de website van Adformatie dat de actie aanslaat. Woensdag 27 februari, de dag dat de actie startte, stond de teller rond 16.30 uur al op 3.204 verzonden berichten, aldus Hilhorst.

Gesproken tekstbericht

De medewerker van een vestiging waar het telefoontje binnenkomt, krijgt de volgende tekst te horen. ‘Hallo Albert Heijn, ik vind dat jullie moeten stoppen met de verkoop van lokkip. En met mij vele anderen. Stunten met dierenleed kan echt niet. Daarom doe ik mee aan deze actie van Wakker Dier. Groet, naam afzender!’

Vervolg op radiocampagne

De SMS-actie is een vervolg op de campagne die Wakker Dier 18 februari startte tegen de zogenaamde ‘lokkip’ van AH. AH blijft volgens de actiegroep klanten naar de winkel lokken met kiloknallers met kip zonder welzijnskeurmerk. In 2018 stonden er volgens Wakker Dier 56 procent meer kiloknallers met kip in de folders van supermarkten dan in 2015. Daarbij staat de marktleider aan de top. De marktleider is goed voor 20 procent van de door Wakker Dier geturfde aanbiedingen met deze kip. Jumbo, Hoogvliet en het inmiddels bijna verdwenen Emté zijn goed voor 10 procent.

 

Reageer op dit artikel