nieuws

Wakker Dier strijdt met radiospot tegen AH

Vers 733

Wakker Dier strijdt met radiospot tegen AH
Website Wakker Dier

AMSTERDAM – Actiegroep Wakker Dier lanceert vandaag een radiospot tegen Albert Heijn. De organisatie wil dat AH stopt met aanbiedingen van vlees zonder dierenwelzijnskeurmerk.

De actiegroep zegt dat Albert Heijn vorig jaar in totaal bijna 1300 ‘kiloknallers’ in de aanbiedingsfolders plaatste. De formule uit Zaandam zou hiermee hoog in de kiloknallermonitor van Wakker Dier staan. Die monitor vergelijkt de vleesaanbiedingen van 12 supermarktketens.

Kiloknallercampagne

‘Onacceptabel dat Albert Heijn de dieren laat opdraaien voor hun stuntzucht. Dat moet echt stoppen’, vindt Anne Hilhorst van Wakker Dier. De radiocommercial maakt onderdeel uit van een kiloknallercampagne van de actiegroep. Volgens Wakker Dier veroorzaken kiloknallers dierenleed en remmen ze de vraag naar vleesvervangers en vlees met dierenwelzijnskeurmerk.

Geen verbod op kiloknallers in folders

Afgelopen donderdag bleek overigens dat minister Carola Schouten van Landbouw weinig ziet in een verbod op de zogenoemde kiloknallers in folders van supermarkten. ‘Supermarkten gaan zelf over hun prijsbeleid. Zij bepalen welke producten in de aanbieding komen.’

Reageer op dit artikel