nieuws

Omzet snoepgroente stijgt met 70 procent

Vers 781

ZALTBOMMEL – De omzet van snoepgroenten in supermarkten is in drie jaar tijd met 70 procent gegroeid tot bijna 94 miljoen euro.

Omzet snoepgroente stijgt met 70 procent
Archieffoto snoepgroente bij Albert Heijn. Foto: Wick Natzijl

Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau IRI, exclusief Aldi en Lidl, op Nos.nl. ‘Het aanbod stijgt enorm en consumenten zijn steeds meer bezig met gezond snacken. Ook scholen spelen een belangrijke rol. Die kiezen vaker voor een gezonder alternatief’, zegt een woordvoerder van IRI. Voor supermarkten zijn de snoepgroenten een interessante productgroep, vanwege de goede winstmarge.

Kleine komkommers en gekleurde worteltjes

Albert Heijn geeft geen cijfers aan de nieuwssite, maar zegt wel dat de snoepgroenten enorm aanslaan. Iedere week komen er nieuwe producten bij, zoals ‘kleine komkommers, gekleurde worteltjes, tomaten, paprikaatjes en radijsjes’, aldus een woordvoerder. Ook Lidl bevestigt aan Nos dat het om een belangrijke productgroep gaat.

Snoepgroente ‘nieuwe stijl’

Experts op het gebied van voedselinnovatie vinden het huidige aanbod in supermarkten nog weinig origineel. Tijdens de Food Inspiration Days presenteren koks nieuwe snoepgroenten als zure matten op basis van komkommer, marshmallows met gele paprika en slush puppies van pompoen. De organisatie van het congres hoopt dat er in de decembermaanden pop-upstores worden geopend met dit ‘snoep van de toekomst’.

Lees ook: Lidl blijft nummer één in groente en fruit

Reageer op dit artikel