nieuws

Omzet verspakketten groeit hard door

Vers 1529

Omzet verspakketten groeit hard door

DONGEN – De verkoop van verspakketten bij supermarkten groeit nog altijd als kool. Inmiddels koopt al bijna een kwart van alle huishoudens weleens zo’n vers groentepakket.

Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau GfK over het lopende jaar tot en met het eerste kwartaal van dit jaar. ‘Op kwartaalbasis is sprake van een groei met 28 procent’, zegt research director Joop Holla van GfK in een toelichting. De cijfers laten zien dat in de gemeten periode 22,4 procent van de huishoudens zo’n verspakket heeft aangeschaft. Gemiddeld doen huishoudens dit 4,3 keer per jaar, waarbij ze gemiddeld €3,46 uitgeven aan zo’n pakket.

Tweeverdieners en huishoudens met kinderen

Als alleen naar het eerste kwartaal wordt gekeken, groeide de klantenkring voor verspakketten met 16 procent, terwijl de aankoopfrequentie met 10 procent toenam. Vooral tweeverdieners (index 185) en huishoudens met kinderen en een hoog inkomen (index 122) kopen bovengemiddeld vaak verspakketten.

Compleet en rauw

Gepensioneerden, onafhankelijk van inkomen, zijn het minst te porren voor de pakketten (index 58). GfK definieert de de verspakketten als ‘complete, rauwe groentepakketten om een gerecht, saus of soep van de te bereiden. Soms zit er een blikje tomatenpuree, een sausje in een zakje of een bouillonblok bij’.

Zie ookOmzetgroei verspakket in super niet te stuiten

Reageer op dit artikel