nieuws

Horecabezorger strandt op ‘last mile’

Vers 708

Horecabezorger strandt op ‘last mile’

AMSTERDAM – Horecabezorger Directlyfrom.nl sluit de deuren. De problemen zitten met name in de logistieke processen die steeds duurder en complexer werden.

Dat meldt Jeroen Zegwaart, een van de oprichters van Directlyfrom.nl, op LinkedIn. ‘De logistieke processen ontwikkelden zich niet als gehoopt en werden eigenlijk alleen maar complexer en bovenal duurder’, aldus Zegwaart. Hij zegt niet genoeg momentum te hebben gecreëerd om voldoende te schalen en een speler van formaat in de markt te worden.

Directlyfrom.nl (2015): ‘upgrading van de maaltijd’

Misset Horeca berichtte in november 2015 over de start van Directlyfrom.nl. ‘Nederland is toe aan een upgrading van de maaltijd’, zei mede-oprichter Justyna Zadykowicz toen. Gespecialiseerde versleveranciers voor de horeca kregen een platform om de consument te bereiken. Topchefs als Chris Naylor (Vermeer*), Mario Ridder (Joelia), Peter Lute (Lute), René Tichelaar (de Gieser Wildeman*) en Marcel van Zomer (In den Rustwat) verbonden hun naam aan de bezorgdienst. Ook vanuit het buitenland kreeg Directlyfrom.nl positieve aandacht. Een Zweedse ondernemer pompte meer dan €3 miljoen in de ‘coole online marktplaats’.

Bestellen niet meer mogelijk

Zegwaart zegt terug te blikken op een ‘bijzonder avontuur, een rollercoaster’. Hij is er trots op dat smaak terug in de keuken is gebracht. ‘Het platform functioneert goed, de kwaliteit van de producten is fantastisch en klanten zijn blij.’ Maar wie nu naar de website gaat, ziet een paginavullende melding dat bestellen niet meer mogelijk is. Voor de producten wordt de bezoeker waar mogelijk doorverwezen naar webshops van de leverancier.

Reageer op dit artikel