nieuws

Lidl roept nationale dag uit voor groente en fruit

Vers 2263

Lidl roept nationale dag uit voor groente en fruit

HUIZEN – Lidl roept woensdag 20 juni uit tot Nationale Groente- en Fruitdag. De discounter doet dit in samenwerking met iniatiefneemster en voedingstherapeut Vivian Reijs.

Dat meldt de keten in een persbericht. Voor Lidl is het een extra mogelijkheid om het aanbod in groente en fruit onder de aandacht van de consument te brengen. Naar eigen zeggen wil de winkelketen Nederlanders op die dag ‘extra inspireren, motiveren en uitdagen om meer groente en fruit te eten’. Lidl wijst erop dat op dit moment slechts een kleine minderheid van Nederland voldoende groente en fruit tot zich neemt. Vivian Reijs is presentatrice en had onder meer een rol als gezondheidsexpert bij het SBS-televisieprogramma Shownieuws. Ze volgde een opleiding tot orthomoleculair voedingstherapeut.

Mensen inspireren om meer agf te consumeren

Reijs hoopt dat de dag mensen zal inspireren om meer agf te consumeren. ‘Veel mensen onderschatten het belang van het eten van genoeg groente en fruit. Het draagt zoveel bij aan de gezondheid, zeker voor kinderen, die nog in de groei zijn. Door elke dag aan de dagelijks aanbevolen hoeveelheid te komen, gaan we in de richting van een gezond voedingspatroon. Samen met Lidl willen we groente en fruit nog aantrekkelijker maken. Door bijvoorbeeld gezond te snacken. Op school, op het werk of vanavond meteen dat extra portie groente op het menu zetten. Ik wilde deze dag al heel lang in het leven roepen. Dat is gelukt, samen met Lidl.’

Lidl profileert zich al langer met agf

Het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit is volgens Lidl ook blij met deze landelijke aandacht en roept iedereen op deze dag te steunen. De Nationale Groente- en Fruitdag trapt morgen af en komt jaarlijks terug. Heel Nederland kan meedoen door op social media te laten zien hoe gezond snacken er bij hun uitziet, zo hoopt de winkelketen. Lidl profileert zich al enkele jaren met agf. In het GfK Formulerapport – Vers werd de keten verschillende keren door consumenten uitgeroepen tot hoogstgewaardeerde supermarktketen binnen deze assortimentsgroep.

Zie ook: George Baker opnieuw in commercial Lidl

Reageer op dit artikel