nieuws

Coop-spotje stuwt verkoop van Bioboer Giel

Vers 2029

Coop-spotje stuwt verkoop van Bioboer Giel

VELP – De verkoop van biologische groente- en fruittassen van Bioboer Giel bij Coop is flink toegenomen na het uitzenden van een commercial over de herkomst van de groente en het fruit.

Dat de omzet van de tassen met biologische groente en fruit van Bioboer Giel flink is toegenomen sinds de commercial wordt uitgezonden, is overigens een bijkomend voordeel. Dat zegt marketing en Communicatiemanager Jurjen Worp van Coop. ‘De verkoop van het aantal tassen is uiteraard sterk gestegen de afgelopen week en we merken dat er steeds meer interesse is in biologische producten in het algemeen, maar dat is niet onze voornaamste doel’, aldus Worp over de reclame die met mansgrote displays van Boer Giel  in de winkels wordt ondersteund.

Naamsbekendheid Coop

Het belangrijkste doel van de commercials is volgens hem het vergroten van de naamsbekendheid van Coop én het op een onderscheidende wijze neerzetten van de formule. ‘Dat meten we wekelijks en we zien een toename in de spontane naamsbekendheid. Dat het anderen opvalt is ook te merken aan het feit dat we genomineerd zijn als adverteerder van het jaar in 2017’, aldus Worp, over de tv-spotjes.

TV-commercials

Bioboer Giel is de derde tv-commercial van 2018. De tv-spotjes hebben als insteek hoe Coop zich als supermarkt onderscheidt. ‘De eerste van dit jaar ging over onze statiegeldapparaten die we kunnen inzetten voor het steunen van lokale goede doelen, de tweede ging over de verkoop van losse eieren in al onze winkels en nu informeren wij klanten over onze unieke en exclusieve samenwerking met Bioboer Giel.’

Coöperatieve karakter benadrukken

De commercials benadrukken het coöperatieve karakter van de keten. ‘We steunen initiatieven die ons als een menselijke supermarkt positioneren, daarmee creëren we onderscheid. Er volgen dit jaar nog vele andere commercials op dat vlak’, aldus Worp.

Tassen al sinds 2012 in assortiment

Coop heeft de tassen van Bioboer Giel al sinds eind 2012, begin 2013, in assortiment. Klanten nemen een abonnement op een of meer varianten van de tas en kunnen die vervolgens op donderdag afhalen bij een Coop van hun keuze. De tassen zijn verkrijgbaar in verschillende varianten, afhankelijk van de hoeveelheid personen. De tassen bevatten voor drie tot vier dagen groente- of fruit of een combi daarvan, en receptsuggesties.

De commercial met Bioboer Giel:

 

 

Reageer op dit artikel