nieuws

AH maakt grote beweging in vers

Vers 13008

AH maakt grote beweging in vers

ZAANDAM – Albert Heijn introduceert in de eerste weken van mei meer dan 100 nieuwe producten in de categorieën verse maaltijden, sla, salades en soepen.

De marktleider noemt de lancering een onderdeel van ‘de grote beweging binnen vers bij Albert Heijn’. De supermarktketen presenteert onder meer het concept ‘koken voor 2’. Dit betreft complete verse maaltijden (voor twee personen) in emmertjes, waarbij de verse ingrediënten zijn gestapeld in verschillende compartimenten. Zo is er een variant met verse pasta, waarbij de kip al is gemarineerd en de groente gesneden.

Warm en koud

Ook lanceert de formule maaltijden voor eenpersoonshuishoudens, waarbij er een combinatie is tussen een warm en een koud deel. De klant kan vanaf 1 mei bijvoorbeeld een pasta carbonara in een bakje kopen, waarbij de salade in de verpakking gescheiden is van de pasta. Beide delen zijn makkelijk los te scheuren. Op die manier kan de pasta in de magnetron en de salade al op tafel worden gezet. ‘De uitdaging was om voor onze klanten te bedenken hoe ze in no time een lekkere, verse maaltijd kunnen bereiden’, zegt Sandy Beltman, categorymanager maaltijden, tegen Distrifood. ‘Het gaat om maaltijden die binnen 15 minuten op tafel staan. We spelen hiermee in op de behoefte van klanten die steeds meer zin hebben in lekkere, verse maaltijden, maar tegelijkertijd steeds minder tijd hebben om in de keuken door te brengen.’

Verbetering maaltijden

Naast het introduceren van nieuwe maaltijden, heeft Albert Heijn ook de receptuur van meer dan 70 bestaande maaltijden verbeterd en is er minder zout en suiker toegevoegd. Ook heeft de marktleider aan de verpakking gesleuteld. Zo is onder meer het karton rond de maaltijdsalades verwijderd en vervangen door stickers.

Sla en rauwkost

Verder lanceert de formule een flink aantal nieuwe slaproducten, dressings, toppings, soepen en varianten rauwkost. De wijzigingen worden ook gecommuniceerd bij het schap. Vanaf week 19 ziet de klant in de winkel een ‘vierstappenplan’ dat duidelijk maakt welke salade, rauwkost, topping en dressing het best bij elkaar passen. Albert Heijn voert de vernieuwingen door in alle winkels. De formule is ongeveer een jaar bezig geweest met het samenstellen van de nieuwe lichting. AH zet onder meer een tv-commercial in om het assortiment onder de aandacht te brengen.

Reageer op dit artikel