Food data

Foto: Distrifood

Circana: Marktaandeel Lidl stijgt wel, daling voor Plus/Coop

ZALTBOMMEL - Het marktaandeel van Lidl Nederland is met 0,3 procentpunt gestegen ten opzichte van vorig jaar.

Foto: Distrifood

Marktaandelen: Superunie en AH stijgen, Jumbo en Aldi dalen

AMSTERDAM - NielsenIQ heeft de marktaandelen over 2023 gepubliceerd.

Winnaars van het GfK Kerstrapport 2023 Dirk en Poiesz. Foto's: Distrifood

GfK Kerstrapport: Dirk eerste plek landelijk, Poiesz wint regionaal

ZEIST - Historische winnaars in het GfK Kerstrapport 2023. Bij de landelijke formules een primeur. Voor de eerste keer in de geschiedenis staat Dirk...

De uitreiking van de hoofdprijzen in het GfK Zomerrapport. Foto: Distrifood

GfK Zomerrapport: Plus en Lidl samen op één; Poiesz wint regio

HUIZEN/UTRECHT - Lidl heeft voor het eerst het GfK Zomerrapport gewonnen. De discounter deelt de eerste plaats met de winnaar van het jongste...

Foto: Sebastian Rozendaal

IRI marktaandelen 2022: Superunie beperkt verlies marktaandeel na vertrek Deen

ZALTBOMMEL - Het marktaandeel van Superunie is afgelopen jaar met een vol procentpunt gedaald naar 25,6 procent, maar het inkoopverbond beperkte...

Archieffoto Distrifood

NielsenIQ marktaandelen 2022: Marktaandeel Jumbo en Lidl daalt

AMSTERDAM - Zowel Jumbo als Lidl hebben marktaandeel ingeleverd over 2022. Dat maakt onderzoeksbureau NielsenIQ bekend. AH laat groei zien,...

Foto: Distrifood

GfK Kerstrapport 2022: Plus blijft aan kop, Lidl op twee

AMSTELVEEN - Plus behoudt bij de landelijke formules de eerste plaats in het GfK Kerstrapport 2022 die de formule afgelopen zomer heeft heroverd....

Het huismerk van Jumbo Foto: Distrifood

Prijsstijging huismerken loopt op naar 17,5 procent

DIEMEN - Het prijsniveau van huismerken lag in de afgelopen periode 17,5 procent boven het niveau van vorig jaar. Bij A-merken gaat het om een...

Foto: ANP

Supermarktbezoekers passen koopgedrag aan door inflatie

AMSTERDAM - Nederlandse consumenten proberen als gevolg van de inflatie zoveel mogelijk te besparen op boodschappen in de supermarkt.

Foto: Distrifood

IRI ziet promotiedruk dalen: 'Steeds lastiger om aan promotieknop te draaien'

ZALTBOMMEL - Het gedeelte van de omzet in supermarkten dat afgelopen halfjaar in de reclame is verkocht is afgenomen. Ook zal het met alle...