Columns van Foodmagazine

Foto: Searious Business

Supertopia: 'Supermarkten kunnen verdienen aan plasticban'

'Met hetzelfde gemak gooi je het in de prullenbak', dat was de slogan in de vorige eeuw. Maar nu niet meer: met hetzelfde gemak, maar dan zónder...

Wachten op CO2-taks - of de zondvloed

Stel je koopt een auto. Keuzes, keuzes. Welke auto koop je? En op basis van welke eisen en wensen? Wettelijke eisen neemt niemand mee in zijn...

Saneren met de botte bijl

In Foodmagazine las Roland Tabor de oproep van <a...

Poiesz laat grootste kracht links liggen

Vorige maand had Foodmagazine-columnist Olaf van Gerwen het op deze plek over Jan Linders. Dit keer is het de beurt aan Jans Friese tegenhanger:...

Foto: De Groene Griffioen

Drijfveren en andere biologica

De keuze voor biologisch van Boy Griffioen intrigeert duurzaamheidsexpert Mark Soetman. Griffioen maakt stevige keuzes om zijn bedrijf te...

Archieffoto: Chuck Studios/Olaf van Gerwen

Jan Linders zou veel zuidelijker kunnen zijn

In B2B vind ik het op de gevel hijsen van je eigen naam een flagrant gebrek aan creativiteit. Maar als kleine kruidenier is het heel logisch je naam...

Foto: Archief Distrifood

De groeiende kloof in onlinefood

Ondanks alle perikelen die het covid-19-virus veroorzaakt in de operatie en voor het personeel, wordt 2020 een heerlijk jaar voor de supermarktomzet....

Archieffoto: Foodmagazine

De impact van praten

Mark Soetman vraagt zich af of je via de 'praatgroepjes' van Joris Lohman wel een deuk in een duurzaam pakje boter kunt slaan. In een dubbelcolumn...

Foto: Distrifood

De grote voorsprong van AH op betaalgemak

Deze zomer bracht ik door in Frankrijk. Zoals gebruikelijk heb ik een paar dagen nodig om te wennen aan de lange en traag doorlopende rijen bij de...

Welke formule durft verwennerij te claimen?

Welke formule durft verwennerij te claimen?

Bij Deen Supermarkten is het overkappende idee dat klanten en medewerkers zich thuis voelen. Een pracht van een missie, die richting geeft en...