Foodmagazine

Foto: Michel Zoeter

Stayers 2021: Hoogste groeicijfers ooit, Starbucks nummer 1

De groei ten opzichte van het voorgaande jaar van de top-20 nieuwe producten is de hoogste ooit. Het gaat om introductie uit 2019 gemeten in 2021 ....

Jacobs Douwe Egberts overall winnaar Foodmagazine Marketing Award 2021

Jacobs Douwe Egberts overall winnaar Foodmagazine Marketing Award 2021

DOETINCHEM - Jacobs Douwe Egberts heeft de beste trademarketing. Dat concluderen de retailinkopers op vragen van Foodmagazine. Het bedrijf loopt...

Colette Cloosterman-van Eerd, cco van Jumbo, en filiaalmanager Mike Niens van de nieuwe Jumbo aan de Eglantierlaan in Apeldoorn.

Formuleprofiel: Jumbo wil winnen in Apeldoorn

APELDOORN - Op woensdag 27 januari opende Jumbo een derde winkel in Apeldoorn. In de plaats zitten al twee Jumbo-ondernemers en nu komt daar in de...

Foto: Searious Business

Supertopia: 'Supermarkten kunnen verdienen aan plasticban'

'Met hetzelfde gemak gooi je het in de prullenbak', dat was de slogan in de vorige eeuw. Maar nu niet meer: met hetzelfde gemak, maar dan zónder...

Foto: Archief VMT

Wat is duurzamer, groeien of niet?

Foodmagazine-columnist en duurzaamheidsexpert Mark Soetman nodigde deze maand journalist en ecomodernist Hidde Boersma uit om een publieke dialoog...

Foto: Archief VMN

Investeer in begrijpelijke AI

Ondanks de coronacrisis is er vorig jaar wederom meer geïnvesteerd in 'marketing automation'. Investeringen in Artificial Intelligence (AI) bleven...

Het winnende Jumbo-team in januari 2020, pre-corona. Foto's : Distrifood

Genomineerden Industributie 2021 bekend

Riedel en Jumbo verdedigen dit jaar hun titel, want waren de best gewaardeerde handelspartners in de markt, zo bleek uit het toonaangevende...

Foto: Santa Maria

Vaker buitenlands koken door coronajaar

Het thuiswerken door corona en het sluiten van de horeca heeft ertoe geleid dat Nederlanders meer tijd zijn gaan stoppen in koken. Ze kochten ruim 10...

Henk van Harn

Henk van Harn (AH): 'Grote beweging in digitalisering'

'Ik zie vooral een grote beweging als het gaat om digitalisering. Onze klanten vragen meer om digitale alternatieven, om boodschappen doen...

Eric Leebeek, commercieel directeur Plus. Foto: Foodmagazine

Eric Leebeek (Plus): 'E-commerce, thuiswerken en gezond veranderen klantgedrag'

'Denk niet te snel dat dit voorbij is. We zullen een structurele verandering in aankoopgedrag zien en ook de vraag zal hoger blijven', stelt Eric...