Assortimentnieuws

Foto: Shutterstock

Tompouce-strijd: Nettorama net voor Dirk en Hoogvliet

De supermarktketens adverteren in de aanloop naar Koningsdag weer met oranje tompoucen. Nettorama is deze keer de goedkoopste, gevolgd door Dirk en...

Foto: ANP / Hollandse Hoogte / Harold Versteeg

Nederlands kweekvleesbedrijf heeft Europese primeur met proeverij

Het Nederlandse bedrijf Meatable laat woensdag voor het eerst in de Europese Unie mensen een worst van in het laboratorium gekweekt vlees proeven. De...

Anita Scholte op Reimer van Albert Heijn tijdens de presentatie van het Duurzaamheidsjaarverslag 2023. Foto: Distrifood

AH neemt vleesschap op schop met nieuwe hybrideproducten

Albert Heijn legt vanaf volgende week zeven half-om-halfproducten van kip en rundvlees of met toegevoegd rundereiwit in het schap. De maatregel moet...

Foto: Kadir van Lohuizen

VPRO-docu: Voedsel legt 30.000 kilometer af tot bord

Eten in Nederlandse supermarktschappen legt gemiddeld zo'n 30.000 kilometer af voor het op het bord van de consument ligt.

Verse pizza's en andere verse maaltijden van Beej Benders. Foto: Distrifood

Trendbreuk: Maaltijden onder druk, omzetdaling supers in aantocht

Dat de meeste Albert Heijn-winkels geen rookwaren meer verkopen, doet zich voelen in een minimale omzetgroei. Ook de maaltijdcategorie, voorheen...

Foto: Shutterstock

Albert Heijn stopt verkoop van garnalen met afgeknipte ogen

Albert Heijn heeft aangekondigd geen garnalen meer te verkopen waarbij een omstreden ingreep is gedaan tijdens het kweken. Vanaf deze week verdwijnen...

Foto: Shutterstock

Marlboro voor het laatst grootste A-merk in supermarkt

Marlboro is opnieuw de nummer 1 van de Merken Top 100 van bureau Circana en Distrifood. In totaal staan er 10 tabaksmerken in de ranglijst. Het is...

Foto: Peter Roek

Merken Top 100: Downtrading raakt omzet grootste A-merken

De 100 grootste A-merken in de supermarkt hebben met een omzetgroei van 4,8 procent een sterk jaar achter de rug. Deze groei was echter toch lager...

Foto: Distrifood

Promodruk inmiddels ruim 25 procent, private label piekt

Supermarkten blijven onverminderd inzetten op aanbiedingen, wat zich vertaalt in een ongekend hoge promodruk. Ook huismerken zitten nog steeds in de...

Foto: Sahan

Verschuiving: Agf-klant switcht naar vriesvers en conserven

De versgroepen in de supermarkt hebben volgens de onderzoekers van Circana een jaar van gezonde omzetgroei achter de rug. In volume is het echter een...